اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

امدادگران هلال احمر چهارمحال و بختیاری نشان امدادگری گرفتند

خبرگزاری فارس: امدادگران و نجات‌گران چهارمحال و بختیاری امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی از سوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نشان امدادگری دریافت کردند.

امدادگران هلال احمر چهارمحال و بختیاری نشان امدادگری گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهار محال و بختیاری بعدازظهر امروز در همایش صلح و دوستی در شهرکرد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در سال 1301 با هدف کمک به همنوعان پایه‌ریزی شده است.

محمد فروغی هدف هلال احمر را ارائه کمک‌های بشر دوستانه و تسکین دهنده آلام بشر دانست و گفت: تربیت نیروهای کارآزموده و ارائه تجهیزات مناسب دو اصل اساسی جمعیت هلال احمر است که همواره بر پایه این دو اصل در حال تلاش است.

فروغی افزود: اگر این دو اساس به خوبی در کنار هم بکار گرفته شوند، هلال احمر می‌تواند بهترین کارایی را از خود ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در این استان، گفت: استان چهار محال و بختیاری نخستین استانی بود که تیم‌های ایثارگر را  تشکیل داد، بطوریکه در حال حاضر 25 نفر در تیم ایثار این جمعیت مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به درخشش امدادگران استان در سال گذشته در پاکستان، افزود: امدادگران استان در کشور و خارج از کشور به خوبی به وظیفه خود عمل کرده‌‎اند، عملکرد مطلوب این امدادگران موجب شد که سال گذشته به واسطه ارائه تلاش‌های فراوان ایثارگران این استان در کشور پاکستان از سوی ریاست محترم جمهور مورد تشویق قرار بگیرند.

فروغی حضور امداد گران این استان را در راستای کمک‌رسانی به قحطی‎‌زدگان سومالی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همچنین در دوره‌های آموزشی که در اواخر سال گذشته در سوریه برگزار شد یکی از امدادگران استان حضور چشم گیری داشت.

فروغی گفت: از دو سال گذشته تجهیزات جدیدی به مجموعه امکانات و تجهیزات این جمعیت شامل آمبولانس و خودروی نجات افزوده شده است، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که در کنار پایگاه امداد و آمبولانس از امکانات خودروی نجات استفاده می‌کند، این جمعیت همچنین  تجهیزات انفرادی خود شامل تجهیزات غواصی،کوهستانی و جاده‌ای را به نسبت بین مراکز شهرستانی تقسیم بندی کرده است.

وی احداث پایگاه امداد هوایی را ضروری‌ترین نیاز هلال احمر استان دانست و گفت: با توجه به سفر های ریاست جمهوری احداث پایگاه امداد هوایی و پنج پایگاه جاده‌ای در این استان مصوب شد که با مسئولان مسکن و شهر سازی رایزنی‌هایی لازم صورت گرفته تا قطعه زمینی برای احداث این پایگاه‌ها به هلال احمر اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول