اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

خشکسالی چند سال اخیر یک فرصت بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان فارس تبدیل به یک فرصت شد.

خشکسالی چند سال اخیر یک فرصت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد بعد از ظهر امروز در نشست دوسالانه اقتصاد کشاورزی اظهار داشت: فارس با تولید بیش از 2 میلیون تن محصولات باغی رتبه نخست این حوزه را در کشور در اختیار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ابراز داشت: استان فارس با تولید بالغ بر پنج میلیون تن تولیدات زراعی رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده که این آمار در جای خود قابل توجه است.

وی گفت: اهمیت کشاورزی استان فارس در کشور به عنوان قطب مهم تولید بر هیچ‌کس پوشیده نیست و استان فارس در سال‌های اخیر نقش مهمی در اقتصاد کشور در حوزه کشاورزی داشته است.

خرد ادامه داد: کشاورزان استان فارس با اعتقاد راسخ به فرهنگ تلاش نوآوری‌های بسیاری را رقم زده‌اند که علاوه بر این استان در کشور نیز این نوآوری‌ها بی‌نظیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در حال حاضر این استان دارای نقش اساسی در تولید، اشتغال و امنیت غذایی کشور بوده که این روند روبه رشد در حال ادامه است.

خرد اظهار داشت: رسیدن به چنین جایگاه رفیعی بی‌شک به سبب وجود فرهنگ کار و تلاش مضاعف در میان دست‌اندرکاران بخش کشاورزی و جلوگیری از فرصت‌سوزی و هدر دادن سرمایه‌ها در تمام بخش‌ها صورت گرفته است.

وی گفت: بخش کشاورزی استان فارس با توجه به این رویکرد در تلاش است تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توان‌های بالایی که در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان موجود است، این امر را تحقق بخشد.

خرد از خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان فارس به عنوان یک فرصت طلایی برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های داخلی یاد کرد و افزود: خشکسالی‌های اخیر در سطح این استان توانسته است خلاقیت‌ها و توانمندی‌های حوزه کشاورزی را افزایش دهد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول