اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی منطقه آزاد قشم:

خلیج فارس ریشه در تاریخ کهن ملت بزرگ ایران دارد

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی و پی‌گیری‌های ویژه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خلیج فارس به عنوان یک حقیقت ریشه در تاریخ کهن ملت بزرگ ایران دارد.

خلیج فارس ریشه در تاریخ کهن ملت بزرگ ایران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمدمهدی روانفر اظهار داشت: خلیج فارس نام جدید این آبراه مهم و حیاتی نیست بلکه از سده‌های قبل از میلاد مسیح نیز از این آبراه با نام "پارسا آبی تی" به معنای دریایی که از سرزمین پارس می‌گذرد از آن یاد شده است.

وی ادامه داد: نام خلیج فارس به عنوان یک حقیقت در نقشه‌های قدیمی که در جوامع معتبر بین‌المللی نگه‌داری می‌شود نیز ثبت شده و این حقیقت تنها با نام خلیج فارس قابل قبول است.

مدیر هماهنگی و پی‌گیری‌های ویژه سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: وقتی سخن از میراث طبیعی و مولفه‌های آن به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن انسان به سوی مفاهیمی نظیر زبان، ادبیات، موسیقی، صنایع دستی، بازی‌های محلی، آداب و رسوم و آیین‌ها می‌رود.

به گفته روانفر، گاهی یک نام به تنهایی نیز می‌تواند میراث مردم یک سرزمین محسوب شود و نام خلیج فارس نیز به عنوان یک نام و میراث ماندگار از مهم‌ترین آثار تاریخی و کهن ایرانیان محسوب می‌شود.   

وی تصریح کرد: خلیج فارس حقیقتی است که ریشه در تمدن ایرانیان دارد و این نام از قرون گذشته بر گستره این پهنه مهم آبی سایه افکنده و هزاران سال جهانیان آن را با نام حقیقی خلیج فارس شناخته‌اند.

مدیر هماهنگی و پی‌گیری‌های ویژه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیشینیان در نام‌گذاری سرزمین‌ها، رودها، کوه‌ها و دریاها اصولی را رعایت می‌کردند که در ارتباط با دریاها از درجه اهمیت بیش‌تری برخوردار بود به طوری که نام کشور و سرزمین مجاور دریاها را بر آن می‌گذاشتند و نام اقیانوس هند، دریای چین، خلیج فارس، خلیج مکزیک و موارد دیگر از آن جمله است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول