اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور:

نشست‌های تخصصی موجب انتقال تجربیات خواهد شد

خبرگزاری فارس: دبیر نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور با اشاره به اهمیت استفاده از تجربیات دیگران گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی موجب می‌شود تا از تجربیات دیگر شهرها در حوزه شهرسازی استفاده شود.

نشست‌های تخصصی موجب انتقال تجربیات خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم جواد بهادری امروز در بیستمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور که در هتل خورشید قم برگزار شد گفت: از میزبانی شهرداری قم به منظور برگزاری این نشست قدردانی می‌کنم و بنده شاهد بودم که معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم و مجموعه شهرداری چه زحماتی را برای میزبانی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نخستین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور 14 سال پیش برگزار شد که امروز پس از گذشت این سال‌ها بیستمین نشست را برگزار می‌کنیم.

بهادری اذعان داشت: این نشست دارای سه کارگروه تخصصی معاونین، کارگروه حاشیه و حریم شهر و همچنین اتوماسیون و GIS است که پس از مراسم افتتاحیه این کارگروه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

دبیر نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور افزود: این کارگروه‌ها و مباحث مطرح شده در آن می‌تواند نقش مؤثری در گسترش مباحث شهرسازی داشته باشد.

بهادری اذعان داشت: سعی شده با هماهنگی دبیرخانه مرکزی مباحث را به سوی عملیاتی شدن سوق دهیم، زیرا یک دهه مباحث کارشناسی و فنی صورت گرفته و باید وارد کارهای عملیاتی شویم.

وی افزود: در برخی موارد نیازمند اصلاح قوانین هستیم که باید به این نکته نیز در این نشست‌ها توجه شود تا مشکلی در این راستا نداشته باشیم.

دبیر نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور با اشاره به در اختیار قرار دادن اراضی به منظور کاربری فضای سبز گفت: باید از ظرفیت شهرداری‌ها در راستای توسعه فضای سبز هر چه بیشتر استفاده شود.

بهادری تصریح کرد: ایجاد کمربند فضای سبز شهری از موضوعات بسیار مهمی است که شهرداری‌ها می‌توانند به آن بپردازند و باید اراضی مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد.

وی بیان داشت: یکی از موضوعاتی که مدنظر داریم بحث حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر مجاز است که باید مورد بررسی قرار گیرد و از روند رشد غیر مجاز این موضوع جلوگیری شود.

دبیر نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور تاکید کرد: لایحه‌ای اخیرا در خصوص حریم‌ها تدوین شده که مشکلات را حل خواهد کرد.

وی گفت: آسیب‌شناسی مدیریت حریم یکی از مباحثی است که در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد و بحثی‌ است که برخی کلانشهرها وارد آن شده‌اند و باید از تجربیات آنها استفاده کنیم.

بهادری با اشاره به اهمیت شهر الکترونیک گفت: در این نشست و در کارگروه‌های تخصصی به موضوع اتوماسیون و GIS می‌پردازیم تا در راستای شهرداری الکترونیک گام برداریم.

وی بیان داشت: در حال حاضر موقعیت کلانشهرها و دبیرخانه شهرسازی موقعیت مناسبی است و دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی بر آن اهتمام دارند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول