اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

عبدالمنعم ابوالفتوح: قضیه فلسطین مهمترین قضیه جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: عبدالمنعم ابوالفتوح، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری مصر با اشاره به اینکه قضیه فلسطین مهمترین قضیه جهان اسلام است، تاکید کرد در صورت پیروزی در انتخابات تلاش خود را بر حل این قضیه به سود فلسطینیان بکار خواهد بست.

عبدالمنعم ابوالفتوح: قضیه فلسطین مهمترین قضیه جهان اسلام است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، "عبدالمنعم ابوالفتوح"، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر درباره قضیه فلسطینی و اشغال فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید می‌کند که نقش مصر در قضیه فلسطینی تنها در نقش واسطه و میانجی خلاصه نمی‌شود، بلکه نقش شریک در این قضیه فلسطینی را دارد.

به این ترتیب این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید می‌کند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بی‌تردید تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا به صورت استراتژیک و تمام عیار از قضیه فلسطینی حمایت کند.

وی معتقد است، قضیه فلسطینی قضیه‌ای نیست که تنها به ملت فلسطین ارتباط داشته باشد، بلکه مهمترین قضیه جهان عرب و اسلام به شمار می‌آید و به همین دلیل باید در تمام سطوح و با استفاده از تمام راهکارهای قانونی و مشروع از قضیه فلسطینی حمایت کنیم تا حقوق غصب شده ملت فلسطین را به آنها بازگردانیم.

ابو الفتوح تعهد و پایبندی به قضیه فلسطینی و یاری ملت فلسطین را از اولویت‌های سیاست خارجی مصر می‌داند، چون اعتقاد دارد که این قضیه سرنوشت ساز با امنیت ملی مصر در ارتباط است.

وی درباره پایان دادن به محاصره نوار غزه نیز تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این محاصره بکار خواهد برد و تلاش خود را بر برآوردن تمام نیازهای اهالی غزه متمرکز خواهد کرد.

اما درباره پیمان "کمپ دیوید" و دیگر توافقنامه‌های به امضا رسیده توسط مصر، ابو الفتوح می‌گوید که آنها توافقنامه‌ها و پیمان‌هایی بین المللی هستند، باید به آنها احترام گذاشت و آنها را به صورت مشترک به اجرا گذاشت و بالطبع در صورت نیاز پیدا کردن به اصلاح و تعدیل یا لغو آنها باید این توافقنامه‌ها را به پارلمان الشعب ارجاع داد تا نمایندگان مردم و دستگاه‌های امنیت ملی درباره آنها تصمیم‌گیری کنند، چون این توافقنامه‌های توافقات شخصی یا خصوصی نیستند که رئیس جمهوری مصر براساس سلایق خود با آنها برخورد کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول