اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ادامه واکنش‌‌ها به نامزدی عمر سلیمان در انتخابات ریاست جمهوری مصر

الازهر: نامزدی "عمرسلیمان" بازگشت به دوران مبارک است/ ابوالفتوح: با دشمنان انقلاب برخورد می‌کنیم

خبرگزاری فارس: واکنش‌‌ها به نامزدی عمر سلیمان مهره آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنان ادامه دارد و مردم ، جریانهای سیاسی و نهادهای مذهبی به شدت با حضور وی در این انتخابات مخالفت کردند.

الازهر: نامزدی "عمرسلیمان" بازگشت به دوران مبارک است/ ابوالفتوح: با دشمنان انقلاب برخورد می‌کنیم

به گزارش فارس، "عمر سلیمان"، دست راست حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر که در میان مردم این کشور به دلیل سنگدلی و قساوتش به "مرد آهنین" معروف است، سرانجام روز گذشته و در واپسین ساعات نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر در میان تدابیر شدید امنیتی در کمیته عالی انتخابات مصر حاضر شد و در این انتخابات نام‌نویسی کرد.

- اظهارات سلیمان پس از نام‌نویسی

وی در قبال برخی از جریان‌ها و شخصیت‌های مصری که سلیمان را نامزد و نماینده شورای عالی نظامی حاکم بر مصر عنوان کرده بودند، گفت که تصمیمش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه با ارتباطی مثبت یا منفی به شورای عالی نظامی ندارد.

سلیمان که با روزنامه "الاخبار" چاپ قاهره گفتگو می‌کرد با بیان اینکه حمایت شورای عالی نظامی مصر را در اختیار ندارد، مدعی شد، از سوی برخی اسلام‌گرایان، تهدید به مرگ شده‌ است.

- واکنش الازهر

اما شماری از علمای دانشگاه الازهر مصر با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت نام‌نویسی عمر سلیمان در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، کاندیداتوری وی را به معنی بازگشت به گذشته دانستند.

- عبدالمنعم ابو الفتوح: حضور سلیمان در انتخابات مردود است

"عبدالمنعم ابو الفتوح"، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری مصر و عضو سابق اخوان المسلمون حضور دشمنان انقلاب از جمله رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت این کشور در عرصه سیاسی را مردود دانست و تاکید کرد که انقلابیون با دشمنان انقلاب برخورد قوی خواهند کرد.

- استاد مصری دانشگاه دورهام: عدم اتحاد اسلام‌گرایان سلیمان را جری کرد

یک استاد مصری دانشگاه "دورهام" دلیل اصلی نامزدی عمر سلیمان در انتخابات ریاست جمهوری مصر را عدم اتحاد احزاب اسلام‌گرا و معرفی چندین نامزد از سوی آنها دانست و  کاندیداتوری وی تلاشی ناامیدانه از بازماندگان رژیم سابق خواند.

- مصطفی الفقی: هدف سلیمان جلوگیری از رابطه تهران‌-‌قاهره است

"مصطفی الفقی"، تحلیلگر سیاسی مصری با اشاره به سفر چند روز گذشته عمر سلیمان به عربستان سعودی تاکید اعلام کرد که یکی از دلایل کاندیداتوری سلیمان در انتخابات ریاست ‌جمهوری مصر دخالت مستقیم عربستان سعودی و در جهت جلوگیری از بهبود روابط قاهره - تهران صورت گرفته است.

- تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی: خوشایندترین خبر

تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از نامزدی عمر سلیمان در انتخابات ریاست ‌جمهوری مصر، کاندیداتوری وی را اولین خبر خوشحال کننده پس از سقوط حسنی مبارک خواندند.

- معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: سلیمان به حمایت مصر از غزه پایان می‌دهد

"سیلوان شالوم"، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از کاندیداتوری عمر سلیمان در انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر اعلام کرد که عمر سلیمان در صورت پیروزی، می‌تواند از رسیدن سلاح به گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه جلوگیری کند و این به نفع ما است.

- واشنگتن پست: رژیم مصر تغییر نکرده است

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" کاندیداتوری عمر سلیمان را نشان از عدم تغییر در حکومت این کشور دانست.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول