اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره:

چایپاره 20 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی چایپاره گفت: چایپاره بیش از 20 هزار هکتار اراضی مستعد برای کشاورزی دارد که بخشی از آن دیم است.

چایپاره 20 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره، رمضان اکبری‌آذر صبح امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان که در محل اداره جهاد کشاورزی تشکیل شد، اظهار داشت: از این میزان اراضی 12 هزار هکتار زمین‌های زراعی دیم و هشت هزار هکتار نیز زمین‌های زراعی آبی است.

وی تصریح کرد: با تکمیل شبکه‌های آب‌رسانی سد آغچای بیش از پنج هزار هکتار اراضی دیم شهرستان به آبی تبدیل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزی و دامپروری یکی از ارکان اشتغال‌زایی این شهرستان است بر لزوم استفاده از توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دامی و همچنین ایجاد اشتغال برای آنها تاکید کرد.

فرماندار چایپاره با اظهار اینکه 50 درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامپروری فعال هستند، گفت: بیش از 50 درصد جمعیت 45 هزار نفری چایپاره در امور کشاورزی و دامپروری به فعالیت اقتصادی مشغول هستند و پس زمینه برای ارتزاق عده زیادی فراهم است.

مجید هاشمی ادامه داد: چایپاره نقش زیادی در تولیدات کشاورزی و دامی استان دارد پس تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی یک اقدام اساسی برای ساماندهی این بخش تولیدی مهم و یک قدم بزرگ برای توسعه منطقه محسوب می‌شود که باید با همه توان برای رونق‌گرفتن این حوزه‌ها تلاش کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص دو میلیارد ریال بودجه برای آب‌گرفتگی منازل محله بیگ‌جوان اشاره کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران استان و به عنوان یک کمک اضطراری تخصیص یافته است تا بتوان از طریق آن مقداری از حجم آب موجود را کاست تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول