اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته هلال احمر

مانور امداد و نجات غنچه‌های هلال در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته هلال احمر مانور پناه‌گیری غنچه‌های هلال در پارک لاله اردبیل برگزار شد.

مانور امداد و نجات غنچه‌های هلال در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مانور که پیش از ظهر امروز با هدف آشناسازی کودکان با طریقه امداد و نجات اجرا شد، 17 مهد کودک در آن حضور فعال یافته و کودکان با جنبه‌های مختلف امداد و نجات پناه‌گیری و حفظ اعتماد به نفس در زمان وقوع حادثه آشنا شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در جریان اجرای این مانور اظهار داشت: آگاه‌سازی کودکان نقش مهمی در کاهش تلفات ناشی از حوادث قهری دارد به طوری که برگزاری مانورهای مختلف برای پیشگیری و آماده‌سازی کودکان در مهدهای کودک استان ضروری به نظر می‌رسد.

علی اسلامی افزود: کشور ایران یکی از مناطق لرزه خیز جهان است و هنگام وقوع این پدیده غیرقابل پیش‌بینی کودکان به عنوان سرمایه انسانی آینده کشور در زمره آسیب‌پذیرترین اقشار به شمار می‌روند.

وی گفت: بررسی زلزله های گوناگون نشان می‌دهد آموزش و ایجاد آمادگی از عوامل بسیار مهم در کاهش اثرات و خطرات ناشی از این پدیده طبیعی است و افرادی که آمادگی لازم برای رویارویی با این پدیده را از قبل کسب کرده‌اند توانسته‌اند واکنش‌های منطقی و صحیح‌تری از خود نشان دهند.

اسلامی بیان داشت: آموزش و ایجاد آمادگی در بین اقشار جامعه بویژه در بین کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که کودکان آنچه را که می‌آموزند به صورت پایدار و بلند مدت در ذهن خود نگه داشته و به سرعت به خانواده خود منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اهداف برگزاری این مانور را تمرین آمادگی در برابر زلزله و ایمنی، افزایش سطح آگاهی مدیران و مربیان مهد در مورد زلزله و ایمنی در برابر آن، آشنایی کودکان با مفهوم زلزله و پناه‌گیری صحیح هنگام وقوع زلزله، آموزش عملکرد صحیح هنگام و بعد از وقوع زلزله به مدیران و مربیان برای حمایت و مراقبت از کودکان و گسترش فرهنگ ایمنی در برابر زلزله ذکر کرد.

رویا احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تعداد کودکان مهدهای کودک استان اردبیل 6 هزار و 886 کودک، تعداد مهدهای کودک خصوصی استان 250 واحد، 110 واحد مهد کودک شهری، 140واحد مهد کودک روستایی و سه واحد آدینه مهد با ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان روستا مهدها است.

وی اجرای طرح تامین بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین درآمدی، توزیع شیر رایگان به کودکان مهدهای کودک، اجرای طرح بیمه خانه و مهد، کمک به ایجاد و گسترش مهد کودک در مناطق محروم و آسیب‌زا، کمک به توسعه و تجهیز روستا مهدهای استان‌، اجرای طرح بهداشت دهان و دندان کودکان مهدهای کودک و اجرای طرح آمبلیوپی را از خدمات بهزیستی استان اردبیل ذکر کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول