اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه:

تقویت بازارچه‌های مرزی، امنیت را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی دانشگاه ارومیه گفت: تقویت بازارچه‌های مرزی تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت پایدار دارد.

تقویت بازارچه‌های مرزی، امنیت را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آرام احمدپور امروز در همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: امنیت شهرهای مرزی و حفظ آن یکی از مهم‌ترین مسائل هر کشور است.

وی افزود: بدون تردید داشتن مرزهای کنترل شده و مناطق مرزی بدون تنش و بحران، در برقراری امنیت و اعمال حاکمیت دولت در هر کشور، نقش کلیدی و هدایت کننده‌ای داشته و از سوءاستفاده و دخالت دشمنان خارجی و داخلی می‌کاهد.

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه بیان داشت: سیستان‌وبلوچستان که پهناورترین استان کشور است با داشتن حدود یک‌هزار و 100 کیلومتر مرز خاکی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همچنین 300 کیلومتر مرز آبی در کرانه‌های عمان یکی از نقاط حساس و استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شناخت تاثیر عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر امنیت این استان از اساسی‌ترین نکات در درک آسیب‌پذیری‌های امنیتی و جلوگیری از هرگونه تنش و کنش‌های ضدامنیتی به شمار می‌رود.

احمدپور گفت: مهم‌ترین چالش فراروی امنیت استان، نارضایتی از فعالیت‌های اقتصادی است این عامل سبب افزایش بیکاری شده و در نتیجه باعث شده تعدادی از مردم به منظور امرار معاش به قاچاق کالا و .. روی آورند.

وی اضافه کرد: مردم این استان به علت دوری از قطب‌های صنعتی و اقتصادی و نبود روابط تولیدی و تجاری قوی بین بخش‌ها و منابع مختلف از نظر اقتصادی آسیب‌پذیرتر هستند و اگر به لحاظ اقتصادی دلگرم نباشند، تاثیرات مخرب سیاسی و امنیتی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه ادامه داد: سیستان‌وبلوچستان با توجه به موقعیت مناسبی که دارد از ظرفیت‌های بالایی برای گسترش مبادلات مرزی برخوردار است، پس در چنین شرایطی ایجاد بازارچه‌های مرزی نتایج موثری مانند، امنیت پایدار را برای این استان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول