اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

وضعیت امنیت کرمان کاملا مطلوب است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: وضعیت امنیتی کرمان مطلوب است و حضور 70 سفیر مقیم ایران در کلوت‌های شهداد صحتی بر این موضوع است.

وضعیت امنیت کرمان کاملا مطلوب است

 جواد کمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با تشریح وضعیت کلی امنیت استان کرمان اظهار داشت: امنیت استان کرمان با همت متولیان امر و شوراهای تأمین استان و شهرستان‌ها و هماهنگی و همدلی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: در دو سال گذشته نسبت به دو سال قبل از آن  34 درصد کاهش ناامنی داشته‌ایم که از لحاظ ملی و بین‌المللی قابل توجه است.

کمالی با بیان اینکه در سال 90 نزدیک به 550 جلسه شورای تأمین در شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد و به صورت مرتب شورای تأمین استان و شهرستان‌ها مسایل امنیتی را رصد می‌کردند، بیان داشت: مسئولان امنیتی استان با وحدت توانسته‌اند مسائل را حل کنند و ارتباط خوبی که با مسئولان امنیتی کشور داشته‌اند و موجب ایجاد امنیت پایدار شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: وسعت استان و موقعیت حساس جغرافیایی آن در کشور موجب شده است مشکلات امنیت استان پیچیده‌تر شود، بسته شدن مرزها در شمال استان سیستان و بلوچستان موجب بهبود وضعیت امنیت شمال استان کرمان شده است و امیدواریم با بسته شدن مرزهای جنوبی استان وضعیت امنیت در جنوب کرمان نیز بهبود یابد.

کمالی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر افغانستان مشکلات زیادی وجود دارد، اما در جمع کار با وجود تلاش‌های صورت گرفته باید قدم‌های بیشتری برداشته شود.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به ناامنی‌هایی که در سال‌های پیش وجود داشته است از لحاظ امنیتی چه اقداماتی در راستای بهبود وضعیت گردشگری استان صورت گرفته است، عنوان کرد: دوره‌های قبل ناامنی‌هایی وجود داشت که موجب شد با جوسازی‌های رسانه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی نام کرمان از لحاظ گردشگری در لیست سیاه قرار بگیرد.

کمالی گفت: اما در چند سال اخیر با تلاش‌های صورت گرفته و کاهش ناامنی‌ها مجامع بین‌المللی کرمان را منطقه گردشگری عادی تلقی کردند و نمونه بارز این امر حضور 70 سفیر خارجی در منطقه گردشگری کلوت‌های شهداد است.

وی در ارتباط با وضعیت مهاجران غیر قانونی در کرمان ابراز داشت: سال گذشته 103 هزار نفر از مهاجران غیر قانونی افغانستان ثبت نام کرده‌اند که 76 هزار نفر نیز از اتباع افغانستان به صورت قانونی وارد کشور و در داخل و خارج از اردوگاه‌ها فعال شده‌اند.

کمالی تصریح کرد: در ارتباط با کسانی که بدون مجوز وارد کشور شده‌اند، پیشنهاد شده است که از طریق طرح ساماندهی افاغنه در شرکت‌ها فعالیت کنند، این طرح توسط وزارت کشور به طور جدی پیگیری و با آنها طبق قانون برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که در ارتباط با قتل‌های اخیر که در کرمان رخ داده است چه پیگیری‌هایی صورت گرفته و آیا گفته دادستان کرمان در باره معتاد بودن مقتولان را تأیید می‌کنید، ابراز داشت: دادستان به طور حتم مدارکی دارد و باید از خود وی مستندشان را خواست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان اذعان داشت: اما درمورد اطلاعیه‌ای که توسط کانون آزاد اندیشی در دانشگاه منتشر شده است، بخشی از آن ناشی از عدم اطلاع بوده است و اگر می‌خواهند از سر دلسوزی مطلبی را منتشر کنند، باید قبل از آن از متولیان امر امنیت اطلاعات کسب کنند.

کمالی در مورد طرح خواهرخواندگی کرمان و جزیره ابوموسی اذعان داشت: خواهرخواندگی دو تعریف دارد یکی داخلی و دیگری بین‌المللی که در مسائل خارجی باید دو شهر با یکدیگر سنخیت داشته باشند، اما در مسائل داخلی نقاط مختلف می‌توانند با یکدیگر خواهرخواندگی داشته باشند.

وی گفت: درباره این موضوع ابتدا باید مصوبات شورای شهر توسط فرمانداری تأیید و این طرح باید در فرمانداری بر اساس مستندات شورای شهر مورد بررسی قرار بگیرد و بر طبق موازین مقررات تصمیم‌گیری شود.

کمالی در زمینه اینکه فرمانداران می‌توانند در بخش شدن یک منطقه دخالت کنند، ابراز داشت: شرایط بخش شدن مانند وسعت، جمعیت و ... باید برای منطقه‌ای وجود داشته باشد تا بتوان براساس ضوابط  آن منطقه را بخش اعلام کرد و تمام تغییرات در تقسیمات کشوری و استانی نیز بر اساس مستندات و با طی روال قانونی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: استان شدن جنوب کرمان نیز در اختیار استانداری کرمان نیست و دولت باید لایحه مربوطه را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد و پس از بررسی کمیسیون صحن علنی مجلس تصمیم بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان درباره مصوبه شورای فرهنگی عمومی در باره به‌کارگیری منشی زن، اظهار داشت: این چنین مصوبه‌ای نبوده و این برداشتی اشتباه بوده است، مدیرکل اجتماعی تحلیلی کرده بود از مسائل اجتماعی که موجب سوء  برداشت شده بود و هیچ‌گونه دستورالعملی هم در این مورد ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول