اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

زمان تحول فرا رسیده است/ محرومیت از چهره ابرکوه زدوده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: ابرکوه اگر چه سابقه‌ای دیرینه در رنج و آلام دارد اما به لطف خدا و سخت‌کوشی مردم زمان تحول فرا رسیده و افقی روشن در انتظار آینده این شهرستان است.

زمان تحول فرا رسیده است/ محرومیت از چهره ابرکوه زدوده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی ظهر امروز در همایش کارگران در مصلای شهرستان ابرکوه اظهار داشت: مردم صبور این خطه با صبر و بردباری خشونت‌ها، کاستی‌ها و محرومیت‌های کویر را در دل تاریخ تحمل کردند اما با همت بلند و سخت‌کوشی و با دایر کردن باغات کشاورزی به امرار معاش پرداختند.

وی افزود: رویکرد تحول شهرستان ابرکوه از بخش کشاورزی به قطب صنعتی، امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است زیرا رویکرد نسل جوان نسبت به گذشته عوض شده و امروز جوانان چندان پذیرای بیل و کار سنگین نیستند، ضمن اینکه خشک‌سالی‌های پیاپی شهر و روستاها را با مشکلات عدیده بی‌آبی مواجه کرده است.

حسینی ادامه داد: در کنار این دو عامل، نرخ رشد جمعیت نیز به بیش از 100 درصد رسیده به همین دلیل آب، فضا و امکانات موجود جواب‌گوی ایده کشاورزی نیست.

وی افزود: ابرکوه در بخش اقتصادی رنج دوسویه دارد، یعنی هم در بخش کشاورزی دچار آسیب خشک‌سالی و نبود نیروی کارآمد انسانی است و هم در بخش صنعتی و تولید فاقد کارگاه و کارخانه و شرکت و مرکز تولیدی صنعتی است.

حسینی خاطرنشان کرد: به همین دلیل ابرکوه به تمام معنی محروم است و منبع درآمدی ندارد تا بتواند غبار محرومیت را از چهره خود بزداید.

وی عنوان کرد: مسئولان اجرایی دولت و نمایندگان مجلس نیز دید هم‌یاری در امر محرومیت‌زدایی این شهرستان و شهرستان‌هایی مانند ابرکوه در کشور ندارند و عمق محرومیت آن‌گونه است که به هر میزان به شهرستان کمک شود، به چشم نمی‌آید.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: بنده گلایه‌مندی خود را در زمینه نقص قانون و کم‌لطفی مجلسیان با تصویب برخی قوانین به جای خود گذاشته‌ام که به واسطه آن در همین استان یزد شهرستان‌های غنی در امر توسعه صنعت و معدن و تولید، درآمدهای کذایی دارند که کمک یک ماهه آنها به شهرداریشان بیش از یک ‌سال درآمد شهرداری ابرکوه است و ما حکایت یک بام و دو هوا را برای چه کسی باید بازگو کنیم؟

حسینی خاطرنشان کرد: بنده مسئولیت اقتصادی و یا تخصص در این زمینه ندارم اما وقتی عمق رنج و ناداری مردم را احساس می‌کنم، نمی‌توانم در برابر حقوق شهرستان ابرکوه سکوت کنم و به لطف خدا امیدوارم که مردم و مسئولان دل‌گرم‌تر از گذشته در میدان باشند تا بتوانیم در پرتو حمایت از کار، ریشه بیکاری را برکَنیم و دست سرمایه‌گذاران ایرانی یا خارجی را که می‌خواهند رونق بخش اقتصاد شهرستان باشند به گرمی بفشاریم و از کارآفرینانی که دلسوزانه از شهرستان حمایت اقتصادی می‌کنند و آماده سرمایه‌گذاری هستند، حمایت کنیم تا از این رهگذر افقی روشن فرا روی آینده این شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول