اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:

روزنه‌های جدید گسترش علم در کشور شناسایی شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: باید به جای دنباله‌روی کشورهای خارجی در زمینه‌های علمی روزنه‌های جدید گسترش علم را در کشور شناسایی کنیم.

روزنه‌های جدید گسترش علم در کشور شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمداسماعیل همدانی‌گلشن ظهر امروز در نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران که صبح امروز در تالار شیخ‌بهایی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: تا پیش از این کشور ما دنباله‌رو کشورهای خارجی در زمینه پیشرفت‌های علمی بود و پس از گذشت چند سال از کشف‌های علمی مختلف در این کشورها به علم یا فناوری در این زمینه دست می‌یافت.

وی افزود: یکی از خواسته‌های دانشمندان کشور از کنگره مهندسی عمران به عنوان نماد بخش عمران این است که نقطه شروعی به سمت شناسایی روزنه‌های جدید علمی باشد و شرکت‌کنندگان در این کنگره پرچم‌دار حرکت در این حوزه باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون کشور ما از لحاظ علمی در نقطه اوج قرار گرفته است که به خوبی در تمام کشور ما محسوس است و علم و فناوری گفتمان غالب کشور را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی به بحث اصلی کشور مبدل شده است که این موضوع ناشی از پیشرفت‌های علمی است.

همدانی‌گلشن با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اخیر در حوزه علم و فناوری تاکید کرد: مسیر حرکت و اولویت‌های کشور هم‌اکنون مشخص شده است و هدف‌گذاری‌های لازم در این مسیر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتماد به نفس علمی در جوانان ما سرمایه بزرگی است، گفت: پیشرفت‌های مختلفی که در بخش‌های مختلف علمی کشور داشته‌ایم نشان می‌دهد که کشور ایران می‌تواند به هر آنچه دوست دارد دست یابد و در زمینه‌های علمی هنوز جای پیشرفت بسیاری داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: یکی از تحلیلگران سیاسی درباره دست‌یابی ایران به انرژی هسته‌ای بیان داشته که آنچه این موضوع را حایز اهمیت می‌سازد، دست‌یابی صرف به انرژی نیست بلکه هر پروژه دارای زیرپروژه‌های فراوانی است که کشور ایران توانسته آنها را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه توانایی انجام پروژه‌های بزرگ توسط کشور ایران به دنیا ثابت شده است، اظهار داشت: رهبری پیشرفت‌های علمی ایران برعهده رهبر معظم انقلاب بوده است که طی سال‌های اخیر رهبری پروژه پیشرفت علم و فناوری را از سال‌های گذشته به دست گرفتند.

همدانی‌گشن اضافه کرد: از سویی دانشگاهیان نیز به خوبی به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و امروز کشور ما به جایی رسیده که در حال نهادینه کردن علم در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر نهادی باید رسالت خود را به درستی بشناسد، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان باید تلاش کند تا رسالت خود را به درستی بشناسد و همراه قافله علم در دنیا حرکت کند تا در تمام زمینه‌ها از جمله عمران بتوانیم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در دنیا داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به مقالات ارسال شده به نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران تاکید کرد: نگاهی به چکیده مقالات نشان می‌دهد در زمینه عمران حوزه‌های بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها مانند سازه‌ها، حمل ‌و نقل، محیط زیست و موارد دیگر از اولویت‌های اساسی کشور است.

وی با بیان اینکه کار علمی هیچ نقطه‌ای در کشور به نقطه انتهای راه نرسیده است، تاکید کرد: هر نقطه اوج در کشور نقطه جدیدی برای رشد علم و فناوری محسوب می‌شود.

همدانی‌گلشن افزود: باید به جای دنباله‌روی کشورهای خارجی در زمینه‌های علمی روزنه‌های جدید گسترش علم را در کشور شناسایی کنیم تا بتوانیم به پیشرفت‌های خوبی در زمینه علم و فناوری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول