اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین اخبار از اعتصاب غذای اسرای فلسطین

"بلال ذیاب" به بیمارستان منتقل شد/مقاومت: نظامیان بیشتری را به اسارت می‌گیریم

خبرگزاری فارس: "عزام ذیاب" یکی از اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی که از 47 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد.

"بلال ذیاب" به بیمارستان منتقل شد/مقاومت: نظامیان بیشتری را به اسارت می‌گیریم

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "بسام ذیاب" برادر دو اسیر به نام‌های "عزام و بلال" از اهالی شهرک کفر راعی در جنوب جنین اعلام کرد که مسئولان صهیونیست برادرش عزام را به بیمارستان "اساف هروفیه" منتقل کرده‌اند.

وی افزود که برادرم به 25 سال حبس محکوم است و از 47 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است و از یک هفته پیش نیز به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده است اما اداره زندان"عسقلان" وخامت حال وی را کتمان کرده است.

* ابومجاهد: مقاومت تجربه اسارت شالیت را تکرار می‌کند

سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی تاکید کرد که مقاومت فلسطین سعی دارد تجربه تبادل اسرای موسوم به "وفاداری به آزادگان" و به اسارت گرفتن "گلعاد شالیت" را تکرار کند تا به این ترتیب زندان‌های اسرائیل از اسرای فلسطین خالی شود.

ابومجاهد افزود: وظیفه مقاومت آزادسازی اسرا و تکرار تبادل اسرای موسوم به "وفاداری به آزادگان" و به اسارت گرفتن تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست است.

وی تاکید کرد که به اسارت گرفتن تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست تنها راه آزادسازی اسراست زیرا دشمن اسرائیلی تنها زبان زور و تبادل را می‌فهمد.

* نگرانی صلیب سرخ نسبت به سلامتی اسرای اعتصاب‌کننده غذا

سازمان صلیب سرخ جهانی نگرانی شدید خود نسبت به سلامتی اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و به ویژه آنهایی که بیست و یکمین روز اعتصاب خود را پشت سر می گذارند، اعلام کرد.

"ایمن الشهابی" سخنگوی سازمان صلیب سرخ در باریکه غزه به خبرگزاری فرانسه گفت که این سازمان نسبت به سلامتی اسرای فلسطینی که در زندان های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند، نگران است.

الشهابی همچنین تصریح کرد که سازمان صلیب سرخ جهانی در جریان دیدار با این اسرا از سلامتی آنها و نحوه ارائه خدمات درمانی لازم به آنها اطلاع حاصل کرده است و به صورت دوره‌ای نشست هایی دو جانبه و غیرعلنی با مراجع ذیربط برگزار می کند تا نتایج دیدارهای مذکور را مورد بررسی قرار دهد.

* عباس السید: طرح اعتصاب اسرا از 4 سال پیش در دستور کار بود

فرمانده اسیر گردان های شهید "عزالدین قسام" شاخه نظامی جنبش حماس با صدور دومین بیانیه خود درباره اعتصاب غذا که به صورت ویژه در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار داد، تاکید کرد که این اعتصاب از 4 سال پیش در دستور کار قرار داشت و نخستین اعتصاب فراگیر اسرا پس از سال 2004 به شمار می رود و احتمال شکست آن وجود ندارد.

السید همچنین بر لزوم تحرک بیشتر و افزایش نقش رسانه ها اشاره کرد و آنرا از مهمترین عوامل موفقیت اعتصاب اسرا برشمرد و از آنها خواست که تمامی صحنه های فجیع تاریخ منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی از دوره قبل از فاجعه فلسطین تا امروز را به تصویر بکشند تا به اهرم فشاری علیه تل‌آویو و عامل افشای آن تبدیل شود.

* دادگاه اسرائیل رسیدگی به دادخواست 2 اسیر اعتصاب‌کننده غذا را رد کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی رسیدگی به دادخواست 2 اسیر فلسطینی که از 69 روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده‌اند، رد کرد.

"جمیل الخطیب" وکیل مدافع 2 اسیر فلسطینی به نام‌های "ثائر حلاحله" و "بلال ذیاب" به خبرگزاری فرانسه گفت که دادگاه عالی اسرائیل با رسیدگی به دادخواست این دو نفر مخالفت کرد.

ذیاب 27 ساله و حلاحله 34 ساله از تاریخ 29 فوریه گذشته در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

* برگزاری راهپیمایی بزرگ حمایت از اسرا در نوار غزه

هزاران نفر از ساکنان نوار غزه بنا به دعوت جنبش جهاد اسلامی راهپیمایی بزرگی تحت عنوان "وفاداری به اسرا" برگزار کردند.

تظاهرات‌کنندگان از مقابل مسجد الرحمن در اردوگاه البریج حرکت خود را آغاز کرده و در خیابان‌ و میدان‌های البریج به راهپیمایی پرداختند.

"خالد خطاب" از رهبران فلسطینی طی سخنانی در جمع تظاهرات‌کنندگان تاکید کرد که اسرا باید با پایداری به آزادی خود دست یابند و کرامت آنها گرانبها‌تر از غذاست.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول