اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر منتخب فلسطین خواستار شد:

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع اسرا

خبرگزاری فارس: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین از دبیر کل اتحادیه عرب خواست که مصوبات این اتحادیه درباره اسرای دربند زندان های صهیونیستی را به مرحله اجرا درآورد.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع اسرا

به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" در جریان بازدید از خیمه اعلام همبستگی با اسرا در میدان "سرباز گمنام" در وسط شهر غزه بر لزوم تحرک فوری جامعه بین المللی برای آزادی اسرای دربند زندان های صهیونیستی تاکید کرد.

هنیه همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد و از تماس‌های مداوم دولت خود با مراجع مصری برای پیگیری عمل رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در قبال قرارداد مبادله اسرا اشاره کرد.

وی افزود : ما مجددا تماس هایی را با دبیر کل اتحادیه عرب و مقامات مصری برگزار خواهیم کرد و در همین راستا، نامه‌ای را هم به "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه ارسال کرده و خواستار حمایت از اسرا و پایان دادن به مشکلات آنها شدیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین از اتحادیه عرب خواست که برای برگزاری جلسه فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی مسئله اسرا و بازداشت شدگان عرب و فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

هنیه تاکید کرد که لازمه موفقیت طرح اعتصاب غذای اسرا انجام حمایت های لازم از ایستادگی اسرای دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی و حمایت ملت فلسطین و امت عربی و آزادگان جهان از خواسته های بحق اسراست.

وی در همین راستا، از وحدت و یکپارچگی اسرا در داخل زندان ها تمجید کرده و خواستار صبر و ایستادگی بیشتر اسرا برای تحقق خواسته هایشان شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول