اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور خواستار شد

رعایت شئون اسلامی در اجرای طرح‌های ‌دریا

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور بر افزایش طرح‌های عمومی دریا در سواحل تاکید کرد و گفت: رعایت شئون اسلامی در اجرای طرح‌های ‌دریا باید به طور جدی مدنظر باشد.

رعایت شئون اسلامی در اجرای طرح‌های ‌دریا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی صبح امروز در جلسه طرح سالم‌سازی دریا در این شهرستان بیان داشت: استفاده از دریا برای مسافران و کسانی که به شهرهای شمالی عزیمت می‌کنند و در سواحل حاضر می‌شوند امری اجتناب‌ ناپذیر است.

وی اظهار داشت: با علم به این امر فراهم کردن زمینه استفاده مناسب از دریا با رعایت شئونات اسلامی ضروری است که یکی از این راه‌ها افزایش کمی و کیفی طرح‌های عمومی دریا در سواحل است.

معاون فرماندار نور کاهش تعداد طرح‌های دریا را عاملی در افزایش تعداد غریق دانست و تصریح کرد: حضور مردم و مسافران در نقاط ممنوعه شنا و خارج از طرح‌های عمومی که ناجیان غریق حضور ندارند، احتمال غرق شدن آنان را افزایش می‌دهد.

*نجات غریق فرهنگی ضروری است

محمدی اذعان داشت: گرچه تلاش برای عدم غرق شدن جسم انسان‌ها ضروری است اما به دلیل فرهنگی توجه کافی در سواحل نمی‌شود و غریق فرهنگی نجات داده نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت برخی افراد در سواحل اظهار داشت: وضعیت افراد و اختلاط گاهی به‌ حدی است که خانواده‌های متدین و مذهبی از حضور در سواحل شرمنده می‌شوند، بنابراین توجه به وضعیت فرهنگی در سواحل باید جدی‌تر شود.

معاون فرماندار نور در ادامه به حضور جدی نیروی انتظامی با گماردن ماموران وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیرتر تاکید داشت و افزود: نیروی انتظامی نباید صرفا به حضور فیزیکی اکتفا کند بلکه حضور فعال داشته و تذکر لازم به افراد داده شود.

وی اختصاص جت اسکی، تامین هزینه‌های قایق موتوری از نظر سوخت و تعمیرات و پرداخت حق‌الزحمه ناجیان، مسدود کردن نقاط کور و حادثه‌خیز سواحل و حضور ناجیان غریق و نیروی انتظامی در این مناطق را ضروری دانست. 

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول