اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی کاشان:

طرح توانمندسازی کودکان در کاشان اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی کاشان از اجرای طرح تواتمندسازی کودکان در سطح مهدهای کودک تحت پوشش این اداره خبر داد.

طرح توانمندسازی کودکان در کاشان اجرا شد

امین عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دوره‌های آموزشی توانمندسازی با هدف افزایش سطح مهارت‌های زندگی در کودکان و آمادگی آنها هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی توسط مربیان مجرب در سطح 24 مهدکودک فعال و تحت پوشش بهزیستی این شهرستان برای 2 هزار کودک کاشانی اجرا شد.

وی افزود: این آموزش‌ها در ردیف واحدهای کار مهدهای کودک است و به صورت مداوم و در طول سال توسط مربیان آموزش دیده مهدکودک انجام می‌شود.

به گفته وی آموزش مهارت‌های زندگی ویژه پیش‌دبستانی‌ها، طرح‌های ارتقای توان ذهنی کودکان، مصون‌سازی و پیشگیری از اعتیاد از جمله دوره‌های آموزشی است که برای توانمندسازی کودکان در مهدهای کودک کاشان برگزار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشان همچنین برگزاری دوره‌های آموزش احکام، مکتب القرآن و مکتب الرضا را ویژه مربیان مهدهای کودک اعلام و خاطرنشان کرد: مربیان مهدهای کودک کاشان بعد از گذراندن این دوره‌ها، فعالیت خود را در مهدهای کودک آغاز می‌کنند.

عسگری اضافه کرد: این آموزش‌ها به دلیل ناتوانی سواد خواندن و نوشتن کودکان، با ابزار شعر و داستان، نمایش عروسکی، بازی و نقاشی ارائه می‌شود.

وی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی در مهدهای کودک این شهرستان را آماده شدن کودکان برای رفتن به مقاطع بالای تحصیلی به لحاظ یادگیری مهارت‌های مورد نیاز زندگی، رشد صحیح عاطفه و شکل گرفتن شخصیت کودکان و آماده شدن آنها برای ورود به مرحله واقعی زندگی ذکر کرد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان یادآور شد: به طور میانگین در هر مهد کودک تحت نظارت بهزیستی حدود 120 مربی به بچه‌ها آموزش می‌دهند.

عسگری در ادامه برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مهدهای کودک را ضروری خواند و گفت: مانور زلزله و ایمنی در مهدهای کودک کاشان در دو مرحله هنگام بروز زلزله و بعد از زلزله برگزار شد و کودکان بر اساس آموزش‌هایی که دیده بودند، هنگام زلزله در مکان‌های امن پناه گرفتند و تعدادی از آنها که دوره‌های آموزش امداد را فرا گرفته بودند تا رسیدن تیم‌های امدادرسان در پانسمان کردن، آتل‌بندی و انتقال آسیب‌دیدگان به مکان‌های امن کمک کردند و با کمک مربیان مصدومان را به بیمارستان صحرایی و اورژانس صحرایی انتقال دادند.

وی افزود: در مرحله دوم که مرحله بازتوانی است مهد کودک صحرایی ایجاد شد تا کودکان بتوانند در مهدهای کودک صحرایی با انجام بازی شاد، قصه، داستان، نمایش از استرس و ترس ناشی از حادثه دور شوند.

به گفته وی روان‌شناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز کودکان و حتی بزرگسالانی که خانواده‌های خود را از دست داده‌اند و نیاز به حمایت روانی و اجتماعی، خدمات مشاوره‌ای و بازسازی روحی و عاطفی داشتند به مراکز نگهداری کودکان تحت نظارت بهزیستی انتقال داده و ضمن حمایت از آنان در صورت نیاز وسایل توانبخشی نیز دریافت می‌کنند.   

حدود 30 مهدکودک کاشان تحت نظارت بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 24 مهدکودک فعال هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول