اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور برگزار شد

آغاز مانور زلزله در مهدهای کودک کاشان

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، مانور زلزله با هدف ایجاد فرهنگ ایمنی در بین کودکان مهدهای کودک تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان کاشان برگزار شد.

آغاز مانور زلزله در مهدهای کودک کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس ستاد بحران و فرماندار کاشان صبح امروز در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش برای مقابله با حوادث غیرمترقبه می‌تواند میزان آمادگی افراد جامعه را هنگام بروز حوادث طبیعی افزایش داده و صدمات و لطمات ناشی از این حوادث را به شدت کاهش دهد.

علیرضاجوادی بر آموزش‌های ایمنی در جامعه تأکید کرد و گفت: برای داشتن جامعه‌ای ایمن، توجه به آموزش در سنین کودکی به ویژه مهدکودک‌ها، پیش‌ دبستانی و ابتدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار ویژه کاشان اذعان داشت: برگزاری مانور زلزله در مهدکودک‌ها با محوریت آمادگی، پناه‌گیری و خودامدادی در برابر این پدیده طبیعی، می‌تواند فرهنگ ایمنی را در عمیق‌ترین لایه‌های جامعه گسترش دهد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان نیز در ادامه تمرین زلزله در مهدهای کودک را با هدف آموزش اقشار آموزش‌پذیر جامعه برای رعایت موارد ایمنی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و طبیعی اعلام کرد.

جواد مزروعی تصریح کرد: مانور زلزله با حضور کودکان چهار مهد کودک شهرستان کاشان و با همکاری دستگاه‌های امدادی شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: یکصد نفر از کودکان مهدهای کودک شهرستان کاشان طی 48 ساعت آموزش‌های لازم ایمنی، اورژانسی، پناه‌گیری، حفظ خونسردی، اطفای حریق و بازتوانی را به منظور آمادگی در برابر زلزله فرا گرفته و امروز در این مانور شرکت دارند.

مزروعی در ادامه از آموزش‌های بازتوانی بعد از زلزله توسط اداره بهزیستی شهرستان کاشان خبر داد و گفت: بهزیستی شهرستان کاشان علاوه بر آموزش‌های بازتوانی ضمن استقرار یک دستگاه آمبولانس اجتماعی، چادرهایی را در این مانور ایجاد کرده تا بچه‌هایی که در زلزله خانواده خود را از دست داده‌اند و نیازمند حمایت هستند را سرپرستی کند.

وی، پناه‌گیری، خودامدادی، دیگر امدادی و کاربرد کمک‌های اولیه توسط کودکان را از جمله مراحل اجرای مانور زلزله در مهدهای کودک شهرستان کاشان نام برد و گفت: مانور زلزله در مهدهای کودک شهرستان کاشان توسط ستاد بحران و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان و همکاری اداره بهزیستی، اورژانس 115، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، هلال احمر، نیروی انتظامی و مهدکودک‌های این شهرستان انجام شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول