اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گشایش سومین نگارخانه بزرگ شیراز

خبرگزاری فارس: نگارخانه هنر شیراز با حضور هنرمندان و علاقمندان به هنر در شیراز گشایش یافت.

گشایش سومین نگارخانه بزرگ شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این نگارخانه در نخستین  روز فعالیت خود تعداد بسیاری از آثار هنرمندان شیرازی را به نمایش گذاشته بود که مورد استقبال دانشجویان و علاقمندان به هنر قرار گرفت.

مدیر نگارخانه هنر شیراز در امروز در حاشیه گشایش این نگارخانه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ هیئت دولت، ادارات و ارگان‌ها باید نیم درصد از بودجه عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.

محمد حسن گلبن حقیقی اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت به ادارات اعلام کرده است که از هنر حمایت کنند اما این امر تاکنون به جز یک مورد که سازمان جهاد کشاورزی فارس نسبت به خرید آثار هنری اقدام کرده هیچ خرید و حمایت دیگری از سوی ارگان‌ها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حمایت از هنر باید دوسویه و به نفع همگان باشد، افزود: نه هنر صد درصد دولتی مطلوب است و نه هنر بدون حمایت دولت، بلکه همگی باید به سهم خود از هنر حمایت کنند.

وی حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را از هنرهای تجسمی خوب عنوان و اضافه کرد: هنرهای تجسمی در کشور مظلوم است و باید برای این هنر کاری کرد.

مدیر نگارخانه هنر شیراز برگزاری نمایشگاه اکسپو در شیراز را بسیار سازنده در پیشبرد و رشد هنرهای تجسمی دانست و تصریح کرد: نمایشگاه اکسپو شیراز باعث شد که علاقمندان به هنرهای تجسمی به فکر ایجاد یک مکان استاندارد برای برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی باشند.

وی ایجاد نگارخانه استاندارد را در کشور هزینه‌بر عنوان کرد و ادامه داد: باید فرهنگ‌وران و علاقمندان به هنر در راستای ایجاد مکان‌های استاندارد برای پیشرفت هنر، هنرمندان را حمایت کنند.

گلبن حقیقی گفت: نگارخانه هنر شیراز دارای دو گالری است که یکی از گالری‌ها برای نمایش آثار به صورت دایمی و دیگری به صورت فصلی، فعالیت هنرمندان را به نمایش می‌گذارد.

مدیر نگارخانه هنر شیراز اضافه کرد: نگارخانه‌های شیراز باید خود تصمیم‌گیرنده باشند و پیوند نگارخانه با یکدیگر باعث پیشرفت هنر در این شهر می‌شود.

به گزارش فارس، نگارخانه هنر شیراز با دارا بودن بیش از 170 متر مربع فضای نمایشگاهی سومین نگارخانه بزرگ شیراز قلمداد می‌شود که از امروز پذیرای هنرمندان و علاقمندان هنر است.

این نگارخانه در بلوار ستارخان شیراز واقع شده و توسط بخش خصوصی و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاسیس شده است.

کلان‌شهر شیراز در حال حاضر دارای 19 نگارخانه است که نگارخانه‌های وصال، باران، سبز و خانه هنرمندان از جمله این نگارخانه‌ها در شیراز هستند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول