اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

معلمان روشنگران جامعه اسلامی در مقابل تهدیدها هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: معلمان روشنگران معنوی جامعه اسلامی در مقابل تهدیدها هستند.

معلمان روشنگران جامعه اسلامی در مقابل تهدیدها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی عصر امروز در جمع فرهنگیان شهرستان آمل گفت: باید معلمان معنویات را در راس امور خود قرار دهند تا کلام‌شان بیش از همیشه در نظر، فکر و ذهن دانش‌آموزان به الگویی مفید و موثر تبدیل شود.

وی افزود: تاثیرپذیری دانش‌آموزان از معلمان بسیار زیاد است زیرا آنها بعد از خانواده بیشتر تاثیرات مثبت را بر اندیشه پاک دانش‌آموزان دارند و این مهم نیز تکلیف بسیار سنگینی را ایجاد می‌کند.

رحمانی آملی با اشاره به اینکه آیت‌الله شهید مطهری یکی از متفکران کشورمان بود که افکار پلید و پست نگذاشت تا به روشنگری خود ادامه دهد، گفت: مطهری در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، علمی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی صاحب نظر و اندیشمند بود و هم‌اکنون کتاب‌هایش نیز به عنوان منابع بزرگی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این دیدار بیان داشت: 156 شهید دانش‌آموز در این شهرستان برای دفاع از اسلام و کیان مملکت اسلامی تقدیم انقلاب و اسلام شدند.

اکبر لطفی خاطرنشان کرد: متاسفانه شهید مطهری که یکی از روشنگران بزرگ کشورمان در فضای سیاسی و اجتماعی خاص دوران انقلاب بود توسط گروهکی به شهادت رسید که خود مدعی پیرایش از آلودگی‌های فکری و خرافه‌های دینی بود و سابقه و قدمت این اندیشه به زمان خوارج برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: این شهید بزرگوار در دهه 40 و 50 بزرگترین و تاثیرگذارترین روشنگری دینی را مقابل انحرافات ایجاد کرد و با اندیشه دینی و فکر اسلامی همیشه به عنوان وزنه‌ای کارآمد در نظام بود.

لطفی با اعلام اینکه امروز تکلیف آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی آن است که مقام استاد شهید مطهری را خوب بفهمند و به دیگران نیز خوب بفهمانند، تصریح کرد: قیام، حرکت، قعود و رفتار و برخورد معلمان الگو است که توسط دانش‌آموزان هر لحظه بررسی و کنکاش می‌شود تا در زندگی‌شان پیاده گردد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول