اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

سپاه از ارکان حافظ نظام در بحران‌هاست / تنوع ماموریت‌های سپاه در مقابله با تهدیدات

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سپاه از ارکان اصلی حفاظت از نظام اسلامی است و در تمامی بحران‌ها مانع از وارد شدن ضربه دشمنان به آن شده است.

سپاه از ارکان حافظ نظام در بحران‌هاست / تنوع ماموریت‌های سپاه در مقابله با تهدیدات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محسن حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی که به فرموده امام (ره) از اهم واجبات است به عنوان سرلوحه و مهم‌ترین رسالت سپاه تعیین و این نهاد مقدس در این مسیر تلاش می‌کند.

به گفته وی، انقلاب ایران اسلامی از بدو تشکیل تا به امروز با تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و نرم زیادی از سوی دشمنان مواجهه بوده است و سپاه به عنوان رکن اصلی دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن همواره در میدان و خط مقدم مقابله با دشمنان به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کرده است.

وی افزود: برای شناخت جایگاه اصلی سپاه به عنوان محافظ اصلی انقلاب باید جایگاه و تاثیرات انقلاب اسلامی را در داخل و خارج از مرزها بررسی کنیم تا به اهمیت وظایف سپاه پی‌ببریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان از سپاه به عنوان خاک‌ریز دفاع از ارز‌ش های انقلاب نام برد و گفت: سپاه پاسداران برای انجام این رسالت خطیر نیاز به توجه و تقویت ابعاد درونی و بیرونی دارد.

به گفته حیدریان، هویت سپاه پاسداران پاسداری از وحدت و انسجام، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، وحدت ملی و در کل تمامیت ارضی کشور است و برای انجام این رسالت باید خود را هم از نظر نیروی انسانی و هم از لحاظ امکانات و تجهیزات مجهز کند.

وی ایمان، اخلاص و تقویت باورهای دینی و اعتقادی در پاسداران به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه سپاه را از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های حوزه عقیدتی سیاسی برشمرد و اضافه کرد: اگر پاسداران آن توان اعتقادی و معنوی را نداشته باشند در برابر هجمه‌های نرم دشمنان نمی‌توانند به خوبی از انقلاب و ارزش‌های آن صیانت کنند.

وی اضافه کرد: اگر تا به حال سپاه توانسته در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان همچون دژ محکمی ایستادگی کنند به دلیل وجود اعتقادات دینی و مذهبی قوی در بین نیروهای آن بوده است.

به گفته مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، اعتبار ملی و اعتماد مردم سرمایه اجتماعی و عامل موفقیت این نهاد در عرصه‌های مختلف از بدو تشکیل آن تا به امروز است.

حجت‌الاسلام حیدریان تصریح کرد: انقلابی بودن، ایمان و اعتقادات قوی، باورمندی، بصیرت، دشمن‌شناسی، پیروی و تبعیت بی‌چون و چرا از رهبری، ایثار و از جان گذشتگی، پایبندی به آرمان‌های دینی و انقلابی از دیگر ویژگی‌های سپاه پاسداران است که توانسته آن را در برابر بحران‌ها و آسیب‌های مختلف بیمه کند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه برای بقا و ماندگاری این ویژگی‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی این نهاد انقلابی برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد و این برنامه‌ها بر اساس تنوع تهدیدات دشمنان و ماموریت‌های سپاه تعریف شده و اجرایی می‌شود.

وی توجه به مباحث عقیدتی، دینی و سیاسی به منظور ارتقاء سطح بصیرت پاسداران را در کنار ارتقاء توان رزمی و تجهیزات از مهم‌ترین اولویت‌های سپاه به منظور مقابله با تهدیدات نرم، سخت و نیمه‌سخت دشمنان عنوان کرد و گفت: تقویت باورهای دینی، ارتقاء سطح بصیرت و توجه به اصول و ارزش‌های دینی و معنوی از مباحثی است که توسط حوزه نمایندگی سپاه در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف با توجه به موقعیت هر منطقه و استانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزایش دانش و بینش سیاسی به منظور ارتقای سطح شناخت و قدرت تحلیل پاسداران به منظور حرکت در مسیر اصلی انقلاب و گم نکردن راه را از مسائل مورد توجه در این نهاد عنوان کرد و گفت: به همین منظور طرح تحول و تعالی از سال 87 در سپاه پاسداران به صورت سراسری به اجرا درآمد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه در بحث تحول این طرح ساختار آموزش‌های نظامی، امکانات و تجهیزات مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: در بخش تعالی نیز به تقویت باورهای دینی، اعتقادی و ارتقاء بینش و دانش سیاسی در میان نیروهای انسانی توجه می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام حیدریان، بصیرت‌افزایی، آسیب‌شناسی و توسعه آموزش‌های قرآنی مهم‌ترین مولفه‌های است که در بحث تعالی در سپاه مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های مختلفی به همین منظور در طول سال اجرا می‌شود.

وی در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در سطح استان و در مشهد و قم با حضور اساتید برجسته، دیدار با ابرار، توسعه آموزش‌های قرآنی در قالب قرائت، مفاهیم و تفسیر و شبهه‌زدایی را از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در راستای اجرای طرح تعالی در سپاه استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول