اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

انجام سزارین در دشتستان 10 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: انجام سزارین در دشتستان 10 درصد کاهش یافت.

انجام سزارین در دشتستان 10 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامرضا کهن بعد از ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای کاهش سزارین در دشتستان اظهار داشت: شبکه بهداشت دشتستان برای سالم‌سازی محیط و افزایش شاخص‌های بهداشتی در این شهرستان اهتمام جدی دارد و هیچ فرصتی را هدر نخواهد داد.

وی افزود: آموزش‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف و در ارتباط با بیماری‌های مختلف توسط این شبکه انجام گرفته و این امر در کاهش مرگ و میر و افزایش ضریب سلامت افراد تاثیرگذار بوده است.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان با بیان اینکه انجام سزارین در دشتستان کاهش یافته خاطر نشان کرد: آمار موجود نشان‌دهنده کاهش 10 درصدی انجام سزارین در دشتستان است که امیدوار هستیم این میزان باز هم کاهش یابد.

کهن در ارتباط با ارائه راهکارهای ممکن و درست برای رسیدن به درصد مورد انتظار و استاندارد کشوری که اکنون 25 درصد است سخنانی را بیان کرد.

وی خواستار تداوم چنین نشست‌هایی شد و گفت: هر سه ماه یکبار باید چنین جلساتی با در دست داشتن اطلاعات و آمار و تجزیه و تحلیل آن برگزار شود تا به نتایج لازم برسیم.

کهن اذعان داشت: راهکارهایی که ارائه می‌شود باید تقسیم شود که بخشی از آن به عهده بخش خصوصی و بخش دیگر به بیمارستان‌ها و بخش سوم به عهده شبکه بهداشت و درمان است.

وی یادآور شد: بخشی از راهکارها که به عهده بخش خصوصی است باید با نظارت بخش بهداشت و درمان انجام شود تا نتیجه‌بخش باشد.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان افزود: در ارتباط با بحث جریمه و هزینه سزارین، ماماها و کاردان‌ها نیز اطلاع داشته باشند و به مادران باردار انتقال دهند.

کارشناس برنامه مادران نیز در این نشست آمارهای مقایسه‌ای سال‌های 89 و 90 را با توجه به آمارهای ارسالی از بیمارستان 17 شهریور و بیمارستان مهر به تفکیک ارائه کرد و هر کدام از متخصصان زنان و زایمان دشتستان نیز پیشنهادات و راهکارهایی ارائه کردند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول