اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 8 میلیون تومانی صورت گرفت

کشت آلوئه‌ورا توسط پژوهشگر نمونه خوزستانی

خبرگزاری فارس: پژوهشگر نمونه استان خوزستان با اعتبار اولیه 8 میلیون تومانی موفق به کشت گیاه آلوئه‌ورا در روستای مکسر جنوبی در حوالی خرمشهر شد.

کشت آلوئه‌ورا توسط پژوهشگر نمونه خوزستانی

دانیال خلیلی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در طرح پژوهشی آلوئه‌ورا با عنوان "بررسی بهترین شرایط اکولوژیکی برای کشت گیاه آلوئه‌ورا در منطقه جنوب غرب استان" موفق به کسب مقام اول در جشنواره پیام نور استان خوزستان و کسب مقام سوم در نهمین دوره مسابقات دانشجوهای مبتکر بسیجی استان شدم.

وی افزود: شروع این طرح در سال 89 در روستای مکسر جنوبی حوالی شهرستان خرمشهر انجام گرفت. 

این پژوهشگر نمونه استان خوزستان درباره سبک کشت گیاه آلوئه‌ورا تصریح کرد: کشت این گیاه که به سبک "کشت بین نخیلات" است، در مساحت سه هکتار انجام شد.

 

*سواحل خوزستان مستعد کشت آلوئه‌ورا

وی با اشاره به مقاومت گیاه آلوئه‌ورا در برابر گرما و کمبود آب در این منطقه بیان کرد: این گیاه محصولی مناسب برای کشت در اراضی ساحلی استان خوزستان محسوب می‌شود. 

خلیلی‌فر با اشاره به خواص دارویی و درمانی این گیاه گفت: در آلوئه‌ورا ماده‌ای به نام آنتراکوبین وجود دارد که خاصیت مسهل و رفع یبوست داشته و در برطرف کردن سنگ کلیه بسیار مناسب است.

وی در ادامه در خصوص اهمیت غذایی این گیاه دارویی تصریح کرد: این گیاه مملو از ویتامین‌های E، کلسیم، روی، سدیم و برخی از ویتامین‌های گروه B است و همچنین به عنوان فاکتور رشد و تقویت موها در تهیه شامپو استفاده می‌شود.

این پژوهشگر نمونه در پایان در خصوص اهمیت کشت گیاه آلوئه‌ورا در این منطقه عنوان کرد: کشت این گیاه مفید و دارویی امکان ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرده و باعث افزایش زمینه تنوع‌بخشی در صادرات این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول