اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تولید 250 هزار تن محصول بهاری

کشت بهاره 17 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد آغاز شد

خبرگزاری فارس: کشت بهاره محصولات زراعی و صیفی‌جات به مساحت 17 هزار هکتار از اراضی مستعد شهرستان پارس‌آباد آغاز شد.

کشت بهاره 17 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد آغاز شد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با آغاز کشت این محصولات امیدواریم از اراضی بخش خصوصی و دولتی 250 هزار تن محصول کیفی و مطلوب به دست آید.

حسن روحی خاطرنشان کرد: کشت دانه‌های علوفه‌ای نظیر چغندر‌قند، ذرت بذری، ذرت علوفه‌ای، برنج، سبزیجات و محصولات صیفی از آن جمله است که انتظار می‌رود با عمل‌آوری مناسب در تابستان برداشت مورد انتظار را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: ‌در این زمینه دو تن بذر پنبه، 45 تن بذر ذرت دانه‌ای و 3 هزار تن کود اوره و فسفات بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تجدید کشت، تناوب و آماده‌سازی مناسب اراضی را به همراه رعایت کردن اصول آبیاری مناسب ضروری توصیف کرد و گفت: در این زمینه از طریق شبکه‌های مراقبت و مهندسان ناظر آگاه‌سازی لازم انجام شده است.

روحی با یادآوری اینکه هیچگونه بیماری قارچی در اراضی زراعی شهرستان مشاهده نشده است، بیان داشت: کشت پاییزه مطلوبی را با توجه به بارش‌های بهاره شاهد هستیم که انتظار می‌رود در یک فصل برداشت مطلوب شاهد تولید کیفی محصولات زراعی متنوع باشیم.

 

تبدیل 2 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار کوثر به باغ

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر نیز در جلسه کار گروه توسعه کشاورزی شهرستان کوثر اظهار داشت: 2 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار شهرستان کوثر به اراضی باغی تبدیل می‌شود.

سید سعد‌الله رئیس ساداتی تصریح کرد:‌ در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شده و با کاشت درختان مثمر امیدواریم با تعیین میزان آب برداشتی چاه‌های کشاورزی و توجه به سفره آب‌های زیرزمینی تامین آب باغات مورد نظر را شاهد باشیم.

وی از سمپاشی 5 هزار هکتار از اراضی کوثر علیه آفت سن گندم خبر داد و افزود:‌ 5 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان متعلق به شهرستان کوثر است و ما در تحقق شعار امسال به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود اعم از منابع خدادادی و نیروی انسانی تاکید داریم.

فرماندار شهرستان کوثر در ادامه بیان داشت:‌ 14 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر‌کشت گندم رفته و 8 هزار هکتار از اراضی و باغات زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه مشابه فرماندار شهرستان خلخال نیز از اختصاص 15 میلیون تومان اعتبار برای انتقال آب روستای گرم‌‌خانه خلخال به اراضی کشاورزی خبر داد.

ذبیح‌الله عبداللهی اظهار داشت:‌ با این انتقال علاوه بر سیراب شدن اراضی و باغات این منطقه تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول