اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی:

اجرای طرح الگوی کشت باید به صورت همزمان در کشور اجرا شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح الگوی کشت زمانی جواب می‌دهد که علاوه بر برآورد نیاز بازارهای داخلی و میزان صادرات، در کل استان‌های کشور به صورت همزمان اجرا شود.

اجرای طرح الگوی کشت باید به صورت همزمان در کشور اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا خانی صبح امروز در نشست با مسئولان جهادکشاورزی استان شرایط آب و هوایی استان و تاثیر آن بر میزان و نحوه تولید محصولات کشاورزی و اجرای توسعه‌ای الگوی کشت در آذربایجان‌شرقی را موردی موثر در تولیدات آن دانست.

وی اظهار کرد: اجرای طرح الگوی کشت مناسب استان زمانی جواب می‌دهد که علاوه بر برآورد نیاز بازارهای داخلی و میزان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف، در کل استان‌های کشور به صورت همزمان اجرا شود.

امیرشاهرخ حسنعلی‌زاده، مدیرکل هواشناسی استان هم در این نشست با اشاره به اهمیت اطلاعات هواشناسی برای بخش کشاورزی گفت: با حمایت مسئولان استان در توسعه و تجهیز مراکز هواشناسی،این اداره کل خواهد توانست با ارائه اطلاعات دقیق و به موقع در اجرای کامل این طرح در آذربایجان‌شرقی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

عبدالعلی غفاری، رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور نیز با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان و محدودیت‌های منابع تولید به خصوص آب در کنار توسعه آبیاری تحت فشار و بارانی، توسعه تولید محصولات زراعی مقاوم به خشکی در مناطق دیم‌خیز کشور همچنین استفاده از تجارب کارشناسان بخش تحقیقات و اساتید دانشگاهی را از جمله راه‌های ایجاد اطمینان بیشتر در روند اجرای این طرح مهم برشمرد.

وی افزود: در کنار این امر، بازاریابی برای محصولات تولیدی در داخل و خارج از کشور نیز می‌تواند ضریب اطمینان اجرا را افزایش دهد.

ایوب ایرانی‌فام، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز در این نشست با اشاره به پیش برد طرح ملی الگوی کشت در بخش زراعی و باغی استان در چارچوب تضمین عملی منافع ملی و افزایش توان بهره‌برداران در مقابله با ریسک تولید و تامین منافع اقتصادی آنان گفت: هم اینک طرح الگوی کشت به صورت پایلوت در حاشیه دریاچه ارومیه و با کشت 30 هکتار دانه‌های روغنی گلرنگ تداوم یافته است، همچنین با کاهش اراضی زیرکشت پیاز از 9 هزار و 400 هکتار به 6 هزار هکتار بدون کاهش محسوس تولید بهره‌برداران از نظر وزنی با نظارت کارشناسان مدیریت زراعت و شهرستان در شهرستان‌ها انتظار بر این است بتوانیم آن را به صورت گسترده به تمام ارکان تولید محصولات باغی و زراعی استان تعمیم بخشیم.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول