اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حال حاضر

3 میلیون سند در سازمان اسناد اصفهان نگه‌داری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اسناد و کتابخانه ملی اصفهان گفت: در حال حاضر 3 میلیون برگ سند در سازمان اسناد و کتابخانه‌ای اصفهان نگهداری می‌شود.

3 میلیون سند در سازمان اسناد اصفهان نگه‌داری می‌شود

رضا شکیبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان اصفهان از سال 1375 با مدیریت مرکزی تاسیس شد.

وی افزود: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و استان مرکزی زیرمجموعه استان اصفهان هستند، که اسناد با ارزش سازمان‌های دولتی و شخصی این استان‌ها نیز جمع‌آوری می‌شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی اصفهان با اشاره به اینکه اختصاص یا احداث ساختمان یا فضای مناسب برای این سازمان ضروری است، بیان داشت: به دلیل حجم بسیار اسناد موجود و کوچکی سازمان اسناد ملی و کتابخانه‌ای استان اصفهان، برای آرشیو این مدارک نیاز به مکان بزرگ‌تری است.

وی ادامه داد: با پیشنهاد‌های ارائه شده امیدواریم پس از طی مراحل قانونی در سال جدید مکان مناسبی در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی منطقه مرکزی قرار بگیرد. 

شکیبایی تصریح کرد: در این سازمان اسناد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزش و پرورش، بهداشت، کشاورزی و موارد دیگر نگه‌داری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نگه‌داری از اسناد ملی در سازمان اسناد و کتابخانه‌ای ملی در استان اصفهان از کارشناسان تخصصی تاریخ و علوم اجتماعی بهره می‌گیریم، اضافه کرد: تمام کارشناسان علاوه بر تخصصی که دارند از آموزش‌های ضمن خدمت برای به روز شدن اطلاعات در راستای بهبود امور استفاده می‌کنند.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه مرکزی کشور با اشاره به اینکه نگه‌داری اسناد ملی نیاز به مهیا کردن شرایطی دارد، افزود: یک سند پس از تهیه و ضدعفونی شدن در صورت نیاز به مرمت انجام می‌شود، و پس از فهرست‌نویسی در مخازنی که از نظر رطوبت، نور، دما و تهویه در شرایط استانداردی باشند، نگه‌داری می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل فیزیکی، شیمیایی و انسانی جزو مواردی است که سبب تخریب یک سند و کتاب می‌شود، اظهار داشت: یک سند قدیمی و با ارزش را نمی‌توان با در نظر گرفتن شرایط استاندارد و و تجهیزات در منزل نگه‌داری کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول