اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از 17 بند تأمین آب

340 میلیون متر مکعب آب در جنوب کرمان ذخیره می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با بهره‌برداری از 17 بند تأمین آب در سال جاری 340 میلیون متر مکعب آب در جنوب کرمان ذخیره می‌شود.

340 میلیون متر مکعب آب در جنوب کرمان ذخیره می‌شود

صمدالله ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اینکه در سال جاری 17 بند تأمین آب با اعتباری معادل 15 میلیارد ریال در جنوب کرمان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ستاد راهبردی توسعه جنوب احداث شده است.

وی میزان ذخیره آب پشت این بندها را 340 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: احداث این سدها نقش بسیار مثبتی در استفاده بهینه از منابع آب و خاک منطقه داشته و علاوه بر مهار آب‌های سطحی موجب تأمین آب کشاورزی برای استفاده روستاها و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود.

ابراهیمی گفت: به منظور استفاده بهتر از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده این بخش، برنامه‌ای در دست اقدام است که بتوان با رهاسازی بچه‌ماهی در این بندها به صورت دو منظوره از منابع آبی ذخیره شده به نحو مطلوب‌تری استفاده کرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول