اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان خبر داد

پیش‌بینی برداشت 100هزار تن گندم در بوکان

خبرگزاری فارس: فرماندار بوکان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 100هزار تن گندم از مزارع بوکان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 100هزار تن گندم در بوکان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، حسن عباسی ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر تحقق شعار معظم‌له در بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های موجود به لحاظ نیروی انسانی و منابع تأکید کرد.

وی در گزارشی به تشریح وضعیت کشاورزی این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری 51هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان بوکان زیر کشت گندم رفته است.

عباسی افزود: شهرستان بوکان در زمینه تولید گندم مقام اول و در زمینه تولید چغندرقند رتبه دوم استان آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.

عباسی از اجرای آبیاری تحت فشار در 10هزار هکتار از اراضی شهرستان بوکان خبر داد و اظهار داشت: این شهرستان یک سوم آبیاری تحت فشار استان را به خود اختصاص داده و در سال گذشته نیز در این شهرستان 663 هکتار از اراضی بوکان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال جدید مسئولیت حوزه کشاورزی بسیار سنگین بوده و می‌طلبد که به این بخش بیش از گذشته توجه شود.

قسیم عثمانی افزود: بیشتر بیکاران شهرستان بوکان فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی هستند و باید سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی باشد.

وی در ادامه به بیان پاره‌ای از مشکلات در بخش کشاورزی در شهرستان بوکان پرداخت و خواستار رسیدگی به این امر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه بیان داشت: مجوز برای چاه‌های غیرمجاز کشاورزی استان بر اساس میزان تعیین آب مصرفی صادر می‌شود.

محمدرضا اصغری افزود: با تعیین میزان آب برداشتی چاه‌های کشاورزی ضمن کنترل آب مصرفی توسط کشاورزان، سفره آ‌ب‌های زیرزمینی تأمین شده و آب به صورت یکسان میان کشاورزان تقسیم می‌شود.

وی گفت: با این کار در سطح استان علاوه بر کنترل آب، آب دریاچه ارومیه نیز تا حدی تامین می‌شود.

اصغری از اجرای 25هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی استان آذربایجان‌غربی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته معادل کل اراضی در سال‌های گذشته آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در شهرستان بوکان 3 میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار در بخش آبیاری تحت فشار اجرا شده است که این میزان اعتبار بیش از اعتباراتی بوده که در شش استان کشور به این امر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته 200هزار هکتار از اراضی گندم استان علیه سن گندم سم‌پاشی شده است که این امر سبب شده کیفیت گندم تولیدی آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در سال جاری 15هزار هکتار از اراضی شهرستان بوکان علیه سن گندم سم‌پاشی شده است.

اصغری ظرفیت‌های اصلی استان آذربایجان‌غربی و شهرستان بوکان را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: 10 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان در شهرستان بوکان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول