اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار اردبیل برگزار شد

تجلیل از مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت در اردبیل

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور استاندار اردبیل مراسم تجلیل از مدال‌آوران و مربیان برتر مسابقات ملی مهارت در استان اردبیل برگزار شد.

تجلیل از مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز برگزار شد، استاندار اردبیل در سخنانی گفت: باید با شناخت و نیاز بازار کار در مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و متناسب با امکانات به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا نیاز بازار کار به نیروی متعهد و ماهر تأمین شود.

سید حسین صابری با تاکید بر ممانعت از هدر رفت آموزش نیروها در مشاغل غیرمرتبط افزود: آموزش نیروها در مشاغل اشباع شده درست و شایسته نیست و ضرورت دارد در حوزه‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که نیاز به نیروهای انسانی ماهر، متخصص و متبحر می‌باشد.

وی سال تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: تحقق این شعار در گرو حرکت جامعه به سمت تولید و استفاده از کالاهای داخلی است.

صابری نیروی انسانی متخصص و مجرب را عامل توسعه جهاد اقتصادی و تحقق شعار سال توصیف کرد و اظهار داشت: همه باید در مسیری حرکت کنیم تا در سایه توانمندی نیروی انسانی اهداف اقتصادی جامعه عینیتی حقیقی پیدا کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نیروی انسانی ماهر و متعهد از ارزشمندترین و اساسی‌ترین منابع و سرمایه‌های کشور است و در صیانت از آن باید مراقب بود.

وی اضافه کرد: سمت و سوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان باید با فرصت‌های بالقوه منطقه هماهنگ و هم راستا باشد.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل شاخص توسعه استان را بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به تاکید رئیس جمهور و دولت خدمتگزار در حوزه کشاورزی و توسعه روزافزون این بخش، آموزش نیروها و فارغ‌التحصیلان این بخش ارزشمند بایستی در اولویت باشد تا نیروی تزریق شده به این بخش بتواند در مسیر خودکفایی استان و ارتقای تولیدات بخش کشاورزی حرکت کند.

صابری در ادامه گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازمه تحقق حمایت از تولید و سرمایه ملی است و در این زمینه باید مطابق با خواست و نیاز جامعه برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

در این جلسه مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز بیان کرد: آموزش مهارت‌های علمی، فرهنگی مختلف در حد استانداردهای کشوری تدارک دیده شده است تا با ایده‌یابی و تبدیل آنها به کارهای عملیاتی موفقیت در حوزه اشتغال و کارآفرینی محقق شود.

کلام‌الله صفری افزود: در سال‌جاری بیشترین تاکید ما توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با محوریت کشاورزی و خروج از تصدیگری صرف و واگذاری آموزش‌ها به بخش غیردولتی است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول