اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس تاکید کرد

ظرفیت نخبگان در تولید رسانه‌های دیجیتال استفاده شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس بر تلاش در راستای کیفی‌سازی نرم‌افزارها و رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت نخبگان در این استان استفاده بیشتری صورت گیرد.

ظرفیت نخبگان در تولید رسانه‌های دیجیتال استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمدصالح جوکار عصر امروز در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز عرصه فناوری اطلاعات دارای رشد بسیار بالایی است و باید از لحاظ محتوا خود را با این رشد فزاینده هماهنگ کنیم.

وی افزود: رسانه‌های دیجیتال ظرفیت‌های خوبی در جامعه ایجاد کرده‌اند و از آنجا که جامعه امروز تشنه اطلاعات است، ظرفیت فضای مجازی به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

جوکار با اشاره به برپایی نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه نیز فرصتی را ایجاد می‌کند که مردم ضمن بازدید از نمایشگاه، با نرم‌افزارهای جدید و مورد نیاز خود آشنا شوند.

وی بیان کرد: نرم‌افزارهای ارائه شده در این نمایشگاه تایید شده است و خوب است مردم در کنار تهیه نرم‌افزارها، آموزش‌های لازم را نیز فرا بگیرند.

جوکار بر استفاده صحیح از اینترنت و فضای مجازی برای کودکان و بزرگسالان تاکید کرد و افزود: تهدیدهایی که فضای مجازی ایجاد می‌کند، بسیار بیشتر از فرصت‌هاست و لازم است آموزش‌های لازم برای استفاده از این فضا به عنوان یک فرصت فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه، شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در واقع نخبگان فعال دیجیتال کشور به شمار می‌روند، اظهار امیدواری کرد: در کنار نمایشگاه‌، مباحثی از جمله کیفی‌سازی و مطلوب‌سازی نرم‌افزارهای مورد نیاز جامعه به ویژه بازی‌ها برای کودکان مدنظر قرار گیرد.

جوکار همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان این عرصه را از دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و یادآور شد: در راستای عمق بخشی فرهنگی در جامعه و تعامل حوزه‌های فرهنگ و فناوری با یکدیگر، می‌توان با ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان عرصه دیجیتال، به این اهداف دست یافت.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه در نوع خود بی‌نظیر است و به نظر می‌رسد بازی‌های رایانه‌ای که حاوی پیام هستند مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و کودکان و نوجوانان با استفاده از این بازی‌ها احساس هویت و افتخار ملی و مذهبی می‌کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای باید چنین حسی را در کودکان ایجاد کند تا آنها نسبت به بازی‌هایی که تهاجم فرهنگی را به دنبال دارند، احساس بی‌نیازی کنند.

وی یادآور شد: امروز بازی‌های رایانه‌ای به عنوان پرمخاطب‌ترین سرگرمی کودکان و نوجوانان متاسفانه وارداتی است و این واردات فرهنگ بیگانگان را نیز تحمیل می‌کند.

جوکار ادامه داد: دشمنان با تولید برخی بازی‌ها به دنبال دست‌یابی به اهداف خود هستند و در واقع عملیات روانی اجرا می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نخبگان فضای مجازی کشور، بتوانیم نه تنها نیاز خود را تامین کنیم بلکه وارد بحث صدور به سایر کشورها در این زمینه شویم.

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان یزد از 13 تا 17 اردیبهشت در سالن شهید قندی یزد از ساعت 16 تا 22 در حال برگزاری است.

امروز مراسم اختتامیه این نمایشگاه با حضور مسئولان استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول