اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه علون و فنون:

پژوهش‌محوری دینی در مدارس توجه شود

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه علوم و فنون گفت: امروزه در مدارس و فضاهای آموزشی باید به پژوهش‌محوری دینی و اسلامی اهتمام و توجه بیشتری شود.

پژوهش‌محوری دینی در مدارس توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامرضا یعقوبی صبح امروز در همایش بزرگداشت مقام والای معلم شهرستان نهبندان اظهار داشت: معلمی شغلی بسیار ارزشمند و در حقیقت شغل انبیاست که البته این مهم رسالتی خطیر محسوب شده و خداوند بر این قشر منت نهاده و آنها را وارد این عرصه کرده است.

وی با بیان اینکه علم انقلاب بیرونی و ایمان انقلاب درونی است، تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان در واقع علاوه بر پیدایش انقلاب بیرونی در افراد باید انقلاب درونی نسل‌های آینده را تقویت کنند.

مدرس دانشگاه علوم و فنون ادامه داد: تمامی اقشار جامعه و افرادی که امروز در پست‌ها و مقام‌های مختلف قرار دارند روزگاری با علم و مدرسه سر و کار داشته و امروزه نیز در فضاهای علمی و آموزشی باید درصدد باشیم تا نسلی کارآمد و موثر را تحویل اجتماع دهیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه معلمان باید علوم و تدریس لسانی خویش را در عمل هم به معرض دید بگذارند، افزود: معلمان باید حرف‌ها و اهداف خویش در عرصه تعلیم و تربیت را همانند فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در میدان عمل به اثبات برسانند تا تاثیرگذاری و خروجی بیشتری در نسل جوان و جامعه داشته باشد.

وی بر ترویج و تبیین مدل‌های آموزشی اسلامی و دینی در مدارس تأکید کرد و گفت: جوانان و دانش‌‌آموزان دارای استعدادهای بالقوه و فراوانی هستند که این استعدادها باید بیشتر از گذشته با معارف اسلامی، فرهنگ‌های دینی و سیره اهل بیت(ع) آشنا شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه امروزه در مدارس در کنار نشر علوم مختلف باید علوم اسلامی و دینی مورد توجه قرار گیرد و مثل زنجیر به هم پیوند بخورد، اظهار داشت: در نظام آموزشی امروزه باب عظیم فرهنگی و معنوی به‌عنوان تحول بنیادین باز شده که به این مهم باید توجه ویژ‌ه‌ای صورت پذیرد.

یعقوبی یادآور شد: هم‌اکنون در مدارس و فضاهای آموزشی باید بر پژوهش‌محوری دینی و اسلامی اهتمام و توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت بینه معنوی دانش‌آموزان و نسل آینده این نظام باید در مدارس نسخه‌های دینی و فرهنگی بیشتر تجویز شود، تصریح کرد: مدارس و دانش‌آموزان بهترین اماکن و افراد برای ترویج و تعمیق فرهنگ‌ها و ارزش‌های اسلامی نظیر فرهنگ نماز، قرآن، ایثار و شهادت‌طلبی هستند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول