اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد:

قیمت سکه تا یک‌ماه آینده به 700 هزار تومان می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: احتمال اینکه قیمت سکه بهار آزادی تا یک ماه آینده به 700 هزار تومان برسد بسیار زیاد است.

قیمت سکه تا یک‌ماه آینده به 700 هزار تومان می‌رسد
یوسف تقی زادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی جهان چندان مناسب نیست احتمال اینکه قیمت طلا باز هم بالا برود وجود دارد و به زودی به مرز 2000 دلار در هر انس میرسد.
وی تصریح کرد: امروز هر انس طلا در بازارهای جهانی همانطور که قابل پیش‌بینی بود با نوسان زیادی همراه بود و حتی به مرز رکورد تاریخی 1930 دلار نیز رسید و البته کاهش آن به زیر 1900 دلار نوساناتی بود که در بازار طلا وجود دارد و موقتی است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد دلیل این افزایش قیمت جهانی طلا را کاهش ارزش دلار عنوان کرد و ادامه داد: هنگامی که ارزش دلار آمریکا کاهش پیدا می‌کند سرمایه‌داران به سمت طلا روی می‌آورند و سبب افزایش این فلز گرانبها می‌شود.
 تقی زادگان افزود: گزارش ناامید کننده وزارت کار آمریکا در مورد افزایش میزان بیکاری در این کشور و افزایش نگرانی در مورد کاهش رشد اقتصادی در بزرگترین اقتصاد دنیا از دیگر دلایلی است که پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا را باز هم بالاتر ببرد.
وی به اثر پذیری بازار طلای داخلی در مواجهه با افزایش طلا در جهان اشاره و ادامه داد: طلا یک کالای سرمایه‌ای است و به همین دلیل مردم ایران نیز به آن رو می‌آورند و به دلیل افزایش جهانی این کالای گرانبها قیمت سکه بهار آزادی امروز تا مرز 600 هزار تومان هم پیش رفت.
این کارشناس بازار طلا گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی به زودی قیمت 700 هزار تومان را نیز بشکند و به طبع آن هر گرم طلای 18 عیار نیز افزایش پیدا می کند و به مرز 70 هزار تومان در هر گرم میرسد.
تقی‌زادگان این افزیش قیمت را همراه با نوسانات دانست و ادامه داد: نزول قیمت سکه و طلا موقتی خواهد بود و مصرفی نبودن آن سبب آن شده است که مردم به آن رو بیاورند و پشتوانه خوبی نسبت به سایر بازارها است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد طلا را پشتوانه خوب و مطمئنی دانست و ادامه داد: دلیل برتری این فلز گرانبها نسبت به سایر بازار ها نظر دلار این است که قابل مصرف و معیوب شدن نیست و دلار ممکن است در آتش بیفتد و از بین برود ولی طلا در 1100 درجه سانتیگراد نیز آسیب نمی‌بیند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول