اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با خانواده شهید قوچانی مطرح شد؛

ثبت یادگاری‌های شهید قوچانی در سازمان اسناد کشور

خبرگزاری فارس: شامگاه گذشته در اصفهان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با خانواده شهید جاویدالاثر علی قوچانی دیدار کرده و با آنها در زمینه ثبت عکس‌ها ودست‌نوشته‌های این شهید بزرگوار در کتابخانه و سایت دیجیتال این سازمان قراردادی امضا کرد.

ثبت یادگاری‌های شهید قوچانی در سازمان اسناد کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شامگاه گذشته در دیدار با خانواده شهید قوچانی اسحاق صلاحی و همراهان وی در حسینیه شهید قوچانی که در زیرزمین منزل پدری وی برپا شده بود حضور یافتند و دقایق ابتدایی این دیدار لحظات معنوی خاصی با مشاهده تصاویر شهدای مختلف که سرتاسر حسینیه را زینت داده بود بر جمع حاضر که همگی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس بودند حکم‌فرما شد.
در این دیدار علاوه بر امضای قرارداد مذکور صلاحی یک جلد مثنوی معنوی نفیس را به خانواده این شهید اهدا کرد.
در پایان این دیدار و پس از صحبت‌های مادر شهید که فضای معنوی مجلس را غنی‌تر از پیش نموده بود، حضار نماز مغرب و عشا را به امامت یکی از جانبازان دفاع مقدس اقامه کردند.

**حاشیه‌های دیدار
*سرتاسر این حسینیه با آویزها و چراغ‌های رنگی،تصاویر شهید قوچانی و تصاویر دیگر شهدا تزئین یافته بود که بخشی از این تصاویر توسط شهید قوچانی عکاسی شده و با توجه به علاقه شهید به عکاسی از جنگ به منظور آفریدن سندی برای نسل‌های آینده تصاویر بسیاری از شهدا و  فضای جنگ نیز درون چندین آلبوم گردآوری شده بود.
*در میان همراهان صلاحی جانبازی ویلچری نیز حضور داشت که با دیدن تصاویر هر شهید به بیان خاطره‌ای می‌پرداخت و در تمام طول این دیدار به عکس شهدا نگریسته و در حال و هوای خاصی به سر می‌برد.
*هنوز لحظاتی از شروع صحبت‌های صلاحی نگذشته بود که بغض چندین تن از همراهان وی که با مشاهده تصاویر احساساتی شده بودند شکست و تا چندین دقیقه جز صدای گریه هیچ صدایی به گوش نمی‌رسید و  صلاحی نیز  پس از دقایقی سکوت با بغض سخنان خود را ادامه داد.
*مادر شهید قوچانی چندین آلبوم مختلف از عکس‌هایی را که توسط شهید قوچانی گرفته شده بود به صلاحی و همراهان وی داد که درون یکی از آنها بخشی از دست‌نوشته شهید قرار داشت که چندین ماه پس از شهادت وی در لای قرآن مجید کشف شده بود.
*مادر شهید قوچانی با بیان اینکه این زیرزمین پس از شهادت حاج علی قوچانی گسترش یافته و به حسینیه تبدیل شده است، بیان داشت: این حسینیه در زمان جنگ بارها شاهد گردهمایی شهید با دیگر دوستان رزمنده‌اش مانند شهید حسین خرازی و محل برگزاری جلسات آنها بوده است.
*مادر شهید قوچانی: حاج علی همیشه می‌گفت: آرزو دارم حتی دو متر از این زمین خاکی را اشغال نکنم و دعایش برآورده شد، زیرا چیزی از پیکرش باقی نماند که مهمان خاک شود.
*در این دیدار وصیت‌نامه دست‌نویس شهید قوچانی نیز توسط بازدیدکنندگان مشاهده شد که در بخشی از آن چنین آمده است: مادرم! من شما را خیلی دوست داشتم. همچنین پدر، همسر، برادر و خواهر را. شما تنها کسانی بودید که در این دنیا به آن علاقه داشتم، ولی مادر جان! من خدا را بیشتر از شما دوست دارم و برای همین است که قریب به شش سال از شما جدا شده‌ام، امیدوارم که در غیبت ظاهری من بی‎تابی نکنید، هرموقع که دلتان گرفت برای سرور همه ما اباعبدالله الحسین (ع) گریه کنید!
شهید علی قوچانی که فرماندهی تیپ یکم از لشکر 14 امام حسین (ع) را برعهده داشت در سن 23 سالگی با گلوله مستقیم تانک به شهادت رسید و همان‌طور که آرزو کرده بود جاوید‌الاثر شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول