اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت هفته زن صورت می‌گیرد

اجرای 50 عنوان برنامه فرهنگی ورزشی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی از اجرای 50 عنوان برنامه فرهنگی ورزشی در استان خبر داد.

اجرای 50 عنوان برنامه فرهنگی ورزشی در استان مرکزی

اشرف جواهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با هفته زن بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی ورزشی در سطح شهرهای استان به اجرا در خواهد آمد.

وی هدف از برگزاری این برنامه‌‌‌ها را تجلیل از مقام مادران عنوان و تصریح کرد: گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان به منظور معاصر‌سازی شخصیت حضرت فاطمه (س) با زنان جامعه فعلی، انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی همراه با تجلیل از مادران نمونه، تاکید بر جایگاه و نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر قانون اساسی، دیدگاه‌های امام (ره) و رهبری از مهم‌ترین رویکردهای هفته زن در سال جاری است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به جایگاه رفیع زنان گفت: انقلاب اسلامی موجب شد تا زنان ایران به منزلت و جایگاه واقعی خود دست یابند، اکنون پس از گذشت چند دهه از حیات انقلاب اسلامی شخصیت زنان ایران تبلور یافته و استعدادهای باطنی و قابلیت‌های ویژه آنان به عینیت رسیده است.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام به موضوع همسرداری، حسن اخلاق و روابط سالم اعضای خانواده که از اصول مهم است تاکید شده است چرا که بسیاری از مشکلات عاطفی در خانواده‌ها و بروز ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی به دلیل نبود آگاهی از مهارت‌های ارتباطی و عاطفی صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: در همین زمینه نقش آموزش و اشاعه مهارت‌های رفتاری، زندگی و تقویت شاخص‌های اعتقادی اهمیت بالایی برای سلامت خانواده و روابط بین فردی اعضای آن دارد.

جواهری ادامه داد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگونی شاهد درخشیدن چهره‌های زنان ایرانی هستیم و این خود نشانه‌ای برای تعالی یافتن زن ایرانی مسلمان است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت زن بیان داشت: ویزیت رایگان زنان در مناطق محروم، رونمایی از لباس فرم مربیان مهدهای کودک، اعزام طلاب زن به مناطق روستایی و مسابقات ورزشی و پیاده‌روی خانواده، برگزاری نشست کاهش آسیب طلاق، برگزاری همایش‌های تخصصی نقش زنان در تولید و اشتغال، جشن‌های گرامیداشت مقام زن و مادر، برپایی نمایشگاه تولیدات زنان روستایی، گردهمایی ائمه جماعت مدارس با شرح خطبه‌های حضرت زهرا (س)، مسابقات فرهنگی فاطمه‌شناسی، کلاس‌های آموزشی ولایتمداری و بصیرت ایرانی و آموزش‌های الگوهای همسرداری و مادری، نشست ویژه با زنان نخبه و کارآفرین، بهره‌برداری از کانون‌های فرهنگی اجتماعی بانوان و ... از مهم‌ترین برنامه‌های هفته زن در استان مرکزی است.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول