اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت انرژی، ساختمان و مواد غذایی

نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان، با محوریت انرژی، ساختمان و مواد غذایی 24 تا 26 خرداد ماه در کابل برگزار می‌شود.

نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در مشهد؛ علی خاکسار اظهار داشت: امروزه اگر افغانستان سرزمین رویاها نباشد، مطمئنا سرزمین فرصت‌های بیشمار تجاری است زیرا این کشور از لحاظ جغرافیایی در بین جمهوری‌های غنی انرژی آسیای مرکزی، شهرهای ساحلی و کشورهای خاورمیانه واقع شده است.

مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: شهر کابل، از مزایای مهمی به دلیل فاصله کوتاه نسبی با مراکز تجاری اصلی در منطقه و فواصل هوایی کوتاه‌تر برخوردار بوده و حضور مداوم و محکم جامعه بین‌المللی در سال‌های آتی همچنین فرصت مناسب و منحصر به فردی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

وی، آشنایی کامل با بازار ایران و محصولات ایرانی را از جمله دلایل تمایل تجار افغانی برای تجارت با ایران عنوان کرد و گفت: کیفیت محصولات ایرانی، نیاز به ایران به عنوان مطمئن‌ترین، کم هزینه‌ترین و امن‌ترین مسیر ترانزیتی واردات و صادرات، دارا بودن پایگاه مناسب اجتماعی و اقتصادی در ایران و همچنین آداب و رسوم مشترک از جمله دلایل تمایل تجار افغان است.

خاکسار، عمران و ساختمان، آب و فاضلاب، حمل و نقل و ترانزیت کالا را مهم‌ترین نیازهای افغانستان در مسیر توسعه عنوان کرد و افزود: مواد غذایی و نوشیدنی، دام و طیور، تجهیزات پزشکی، ساخت و توسعه دانشگاه‌ها، کشاورزی و صنایع تبدیلی، واردات انواع موکت و فرش‌ها، صنایع دستی، گردشگری و هتلداری و همچنین راه و جاده‌سازی از سایر نیازهای این کشور است که خوشبختانه حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در این حوزه‌ها می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای افغانستان به رشد تولید ملی نیز کمک کند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول