بهروز مینایی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: تهیه زیرساختهای تولید بازی در کشور و تربیت نیروی انسانی مستعد سازنده بازیهای فاخر از اهداف تشکیل این کارگروههاست.
وی با اشاره به راهاندازی انستیتو ملی بازیسازی و تربیت کادر فنی هنری بنیاد به منظور تهیه این زیرساختها افزود: ورود محتوای فرهنگ اسلامی به بازیهای رایانهای از دیگر اهداف تشکیل این کارگروههاست.
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصریح کرد: فراخوان ساخت بازی بر اساس سناریوهای تدوین شده در این دو کارگروه در آیندهای نزدیک اعلام میشود تا شرکتهای تولیدی آزاد این سناریوها را در اولویت تولید قرار دهند.
مینایی برگزاری دو جشنواره بازیساز دانشجویی در مازندران و کاشان را از دیگر اقدامات آموزشی و زیرساختی این بنیاد دانست و خاطر نشان کرد: جشنواره بازیسازی دانشجویی اسفند سال 90 در دانشگاه آزاد مازندران برگزار شد که اختتامیه این جشنواره در دهم خرداد 91 در این دانشگاه برگزار میشود.
وی با بیان اینکه جشنواره دوم با برگزاری نخستین دوره ملی رقابتهای دانشجویی بازیسازی رایانهای در قالب مسابقات 48 ساعته حضوری دانشجویی طی روزهای 12 تا 14 اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار میشود، گفت: این رقابتها نیز با هدف تشخیص استعدادهای ویژه دانشجویان در حوزه بازی، رقابت عملی و آشنایی آنها با صفر تا 100 تولید یک بازی مستقل برگزار شد.
به گفته وی، برگزاری این نوع مسابقات علاوه بر ایجاد انگیزه، رقابت و تشویق در دانشجویان، به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص بازی ساز قابل رقابت با بازیهای خارجی کمک میکند.
بهروز مینایی رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای شرکت در نخستین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهای کشور به کاشان سفر کرده است.
انتهای پیام/ع20/ژ1001