اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی مجمع خیران مدرسه‌ساز نیشابور:

تاریخ موقوفات آموزشی نیشابور حکایت‌ از مشارکت فعال مردمی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مجمع خیران مدرسه‌ساز نیشابور گفت: تاریخ موقوفات نیشابور از مشارکت فعال اهالی این مهد علم و ادب، در بحث ساخت مدارس حکایت‌ها دارد.

تاریخ موقوفات آموزشی نیشابور حکایت‌ از مشارکت فعال مردمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، ظهیر مظلومی‌نژاد ظهر امروز در جشنواره خیران مدرسه‌ساز نیشابور در خانه معلم شماره 3 این شهر، اظهار داشت: به غیر از مدارس افتتاح شده وکیلی در سال گذشته، مدرسه روستای میرآباد توسط خیر مدرسه‌ساز سردار یعقوبی و مدرسه روستای رحمت‌آباد چمبران با اعتبار دولتی به‌بهره‌برداری رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز گفت: هر جا که نیاز دولت بود خیران به کمک دولت آمدند و در موضوع دانش‌آموزی فضاهای متعددی ساخته شد.

محمدحسین علیزاده یادآور شد: 712 کلاس درس توسط  وکیلی با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس استان ساخته شد.

وی تصریح کرد: مقررات دست و پا گیر اداری مانع اختصاص اعتبارات دولتی در موقع انتظارات خیران می‌شود ولی در هر حال تعهدات را به شکلی به انجام می‌رسانیم.

معاون مدیرکل استان و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز گفت: 16 پروژه آموزشی در حال ساخت با اعتبار حدود پنج میلیارد ریال از طرف دولت و خیران در حال احداث است.

محمدیوسف سپهری‌راد افزود: نقل و انتقالات دانش‌آموزان مدارس تخریبی بر آموزش و پرورش فشار آورده است ولی سال دیگر می‌توانیم ببینیم که مدارس جدید با کیفیت مطلوب ساخته شده است.

وی یاد حجت‌الاسلام ابوالفضل مظلومی‌نژاد رئیس فقید مجمع خیران مدرسه‌ساز نیشابور را گرامی داشت.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور به روند مدرسه‌سازی خیر نیک‌اندیش عبدالرضا وکیلی از سال 74 تا 79 اشاره کرد و ادامه داد: وی 21 مدرسه را ساخت و 9 مدرسه دیگر نیز در دست ساخت وجود دارد.

سپهری‌راد یادآور شد: به دنبال مشارکت خانواده مرحوم دکتر مسیح‌آبادی در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی نیشابور نام این پژوهش‌سرا به نام این جوان فقید دانش‌پژوه نیشابوری تغییر یافت.

همچنین در ادامه، عبدالرضا وکیلی گفت: ظرف دو سال اخیر تاخیرهایی در مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس خراسان رضوی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر اداره‌کل نوسازی مدارس استان به تعهدات خود عمل نکند من نیز نمی‌توانم به تنهایی بار ساخت این مدارس را به دوش بکشم.

وکیلی اظهار امیدواری کرد: در باقی عمر خود با هدف تامین امنیت فضای تحصیلی و بعد زیباسازی فضای مدارس، فعالیت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول