اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه اخیر محقق شد؛

رفع تصرف از 260 هکتار اراضی ملی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: طبق گزارش دستگا‌ه‌های مربوطه در شورای حفاظت اراضی ملی هرمزگان در 9 ماهه اخیر از 260 هکتار از اراضی ملی در این استان رفع تصرف شده است.

رفع تصرف از 260 هکتار اراضی ملی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علیا عصر سه‌شنبه در نشستی در رابطه با حفاظت از اراضی ملی، اظهار داشت: تمام مدیران و مسئولان اجرایی، با تعامل و همکاری یکدیگر با تقویت پایگاه اطلاعاتی در خصوص اراضی، تقویت یگان ویژه حفاظت از اراضی، آموزش دهیاری‌ها در مورد عدم واگذاری زمین به مردم برای ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها، ساماندهی و ضرورت ثبت حریم دریاها و استعلام وضعیت اراضی از اداره ثبت و اسناد و املاک اقدام کنند.
وی در ادامه مهم‌ترین چالش‌های پیش رو را تغییر وسیع کاربردی اراضی، موقوفه خواران و جعل اسناد توسط زمین خوران نام برد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با ابراز رضایت از اقدامات پیشگیرانه شورای حفاظت از اراضی ملی استان خواستار برخورد قاطع‌تر با متصرفان و تسریع در اجرای احکام، مجازات رانت خوران و سو استفاده گران شد.
علیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع) در حدیثی می‌فرماید "هرگونه ریا شرک در عمل است"، گفت: هر انسانی که برای قرب الی الله کاری انجام دهد اجر و پاداش او نزد خداوند باقی می‌ماند خواه آن کار از وظایف ذاتی او باشد یا از روی احسان کاری انجام داده باشد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان خطاب به تمام اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی در استان هرمزگان افزود: بحث اراضی ملی یکی از مسائل مهم در جامعه است و تمام متولیان امر باید برای رفع تصرف این اراضی آن را با جدیت دنبال کنند که این سبب حفظ منافع دولت و به طبع مردم و جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به برخی از پرونده‌های خاص و مهم اراضی استان خواستار اقدام اعضا و مسئولان امر متولی زمین با هماهنگی دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی استان شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان خواستار برخورد عادلانه نسبت به متصرفان اراضی ملی که جهل به قانون دارند و برخورد قاطع با رانت خوارانی که قصد سو استفاده در این زمینه را دارند، شد.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول