اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر

صندوق‌های سیار تمام حوزه‌های انتخابیه تبریز را پوشش می‌دهند

خبرگزاری فارس: نقاط مختلف حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر زیرپوشش صندوق‌های سیار اخذ رای دومین مرحله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

صندوق‌های سیار تمام حوزه‌های انتخابیه تبریز را پوشش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، برای پوشش کامل نقاط مختلف این حوزه انتخابیه در شهر تبریز و روستاهای تابعه این شهر 18 صندوق سیار و در بخش خسروشهر پنج صندوق سیار برای دریافت آرای مردم به نقاط تعیین شده مراجعه می‌کنند.

همچنین چهار صندوق سیار شهری و روستایی در شهرستان اسکو و هشت صندوق سیار شهری و روستایی در شهرستان آذرشهر وظیفه دریافت آرای افرادی که به دلیل بیماری یا ویژگی‌های شغلی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند را برعهده دارند.

نحوه بررسی مدارک و اخذ رای در شعب سیار هیچ تفاوتی با شعب ثابت ندارد و کادر بیمارستانی یا افراد بستری در این مراکز تنها در صورتی می‌توانند اقدام به رای دادن کنند که اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مراکزی همچون پادگان‌ها و برخی ادارات نیز به عنوان مقصدهای صندوق‌های سیار تعریف شده‌اند و تا پایان وقت رای‌گیری با توجه به اولویت‌بندی اعلام شده به این مراکز مراجعه کرده و نسبت به اخذ رای واجدان شرایط اقدام می‌کنند.

طبق آخرین اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور، بر همکاری تمام مردم در این انتخابات تاکید شده است.

به همین دلیل تمام شهروندان اعم از افرادی که توانایی خواندن و نوشتن ندارند، با رعایت شرایط اعلام شده و با کمک یکی از بستگان و یا آشنایان باسواد خود می‌توانند اقدام به رای دادن به کاندیدای مورد حمایت خود کنند.

مسئولان شعب اعم از هیئت‌های اجرایی، ناظران، نمایندگان فرماندار، ناظران شورای نگهبان، عوامل انتظامی، بازرسان و حتی نمایندگان کاندیداها که در شعب حضور دارند، به هیچ‌وجه مجاز نیستند به جای افرادی که امکان نوشتن ندارند، اقدام به نوشتن برگه رای کنند و تخطی از این امر، تخلف محسوب می‌شود.

انتخاب سه نماینده مجلس در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به مرحله دوم انتخابات موکول شده است و مردم این حوزه انتخابیه روز جمعه 15 اردیبهشت ماه به صورت همزمان با سایر حوزه‌هایی که انتخاب نمایندگان مردم آنها به دور دوم موکول شده است برای انتخاب نمایندگان خود پای صندوق‌های رای می‌روند. 

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول