اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لس آنجلس تایمز: مصر همچون "بشکه باروت" است/کریستین ساینس مانیتور: شورای نظامی قابل اعتماد نیست

خبرگزاری فارس: مطبوعات آمریکا در گزارش‌های مشروحی ضمن تحلیل حوادث خونین العباسیه و تعمد شورای عالی نظامی مصر در جلوگیری نیروهایش برای ممانعت از بروز این کشتار تاکید کردند، شورای عالی نظامی مصر بار دیگر ثابت کرد، قابل اعتماد نیست.

لس آنجلس تایمز: مصر همچون "بشکه باروت" است/کریستین ساینس مانیتور: شورای نظامی قابل اعتماد نیست

به گزارش فارس به نقل از روزنامه المصریون چاپ مصر، حوادث اخیر العباسیه و وزارت دفاع مصر مورد توجه بسیاری از مطبوعات آمریکایی قرار گرفت.

در این ارتباط اکثر روزنامه‌های این کشور مسئولیت مستقیم کشتار العباسیه را که صدها کشته و مجروح به دنبال داشت متوجه شورای عالی نظامی مصر کرده و نسبت به هرگونه تلاشی برای سوء استفاده از این حواث جهت تعویق انتخابات ریاست جمهوری در مصر هشدار دادند.

روزنامه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" در رابطه با حوادث العباسیه آن را خشونت‌بارترین حادثه از زمان پیروزی انقلاب 25 ژانویه مصر و سرنگونی رژیم حسنی مبارک تاکنون برشمرد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود از حوادث خونین العباسیه تاکید کرد که این حوادث خونین به مصری‌ها چه اسلامگرا و چه لائیک بار دیگر تاکید کرد، شورای عالی نظامی حاکم بر مصر که از زمان سرنگونی رژیم حسنی مبارک قدرت و اداره امور این کشور را در دست دارد، قابل اعتماد نیست.

کریستین ساینس مونیتور افزود: استفاده از مزدوران برای سرکوب تظاهرات و در گلو خفه کردن صدای معارضان استراتژی حاکم بر مصر از زمان مبارک بوده است که هم اکنون توسط شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور دنبال می‌شود و بر این اساس حوادث خشونت‌بار اخیر مصر یه شکلی نگران کننده تاکید می‌کند که استفاده و به کار بردن خشونت یکی از مهمترین اهرم و راهبردهای سیاسی در مصر است.‌

این روزنامه در ادامه گزارش خود از حوادث العباسیه می‌نویسد: ناکامی شورای عالی نظامی مصر در تامین امنیت راهپیمایی و تحصن کوچکی که اطراف وزارت دفاع مصر برگزار شد، سوالات بیشماری در این‌باره ایجاد می‌کند که شورای عالی نظامی چگونه می‌تواند، امنیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تامین کند.

سپس این روزنامه نسبت به تصمیم‌گیری‌های غیر منطقی و نادرست شورای عالی نظامی مصر در عرصه سیاسی این کشور به ویژه در سه ماهی که از سال 2012 میلادی گذشته هشدار می‌دهد، سالی که به اعتقاد این روزنامه سال تحقق اهداف انقلاب مصر است و شورای عالی نظامی مصر با تصمیم‌های نادرست خود آن را تاکنون به سال آشوب و بلوا و هرج و مرج تبدیل کرده است.

از سوی دیگر روزنامه "نیویورک تایمز" ضمن ارائه گزارشی از حوادث العباسیه تاکید می‌کند، عدم دخالت نیروهای امنیتی برای پایان دادن به درگیری‌های خشونت‌باری که ساعت‌ها به طول انجامید، سوالات بسیاری را درباره همدستی و همراهی دولت و شورای عالی نظامی در این کشتار در دهن ایجاد می‌کند.

نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به اینکه شورای عالی نظامی مصر ظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایی را برای توقف درگیری‌ها به العباسیه اعزام خواهد کرد، توضیح نمی‌دهد که چرا 12 ساعت قبل و پیش از آغاز درگیری‌ها یا همان اوایل بروز این درگیری‌ها دست به چنین اقدامی نزده است.

سپس این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: هم اکنون حالتی از بیم و هراس و وحشت بر عرصه سیاسی مصر سایه افکنده است و همین موجب شده تا هر لحظه شاهد برخورد میان تظاهرات‌کنندگان و شورای عالی نظامی مصر باشیم و فضای انتخابات ریاست جمهوری مصر را حالتی از آشوب و هرج و مرج فراگیرد، به ویژه که شماری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر در اعتراض به کشتار العباسیه تبلیغات انتخاباتی خود را برای چند روز متوقف کردند. 

اما روزنامه "لس آنجلس تایمز"،‌ دیگر روزنامه آمریکایی با اشاره به هرج و مرجی که پس از حوادث العباسیه بر عرصه سیاسی مصر حاکم گشته تاکید می‌کند که حوادث اخیر العباسیه بیم و هراس‌هایی را درباره احتمال لغو انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است،‌ 23 و 24 ماه جاری در این کشور برگزار شود،  توسط شورای عالی نظامی حاکم بر مصر و متوسل شدن این شورا به دستاویزها و بهانه‌هایی همچون نبود امنیت در اذهان برمی‌انگیرد.

لس آنجلس تایمز در ادامه تاکید کرد که حوادث اخیر جاری در مصر نشان می‌دهد که کشور مصر چون بشکه باروت می‌نماید و تا چه اندازه به یک انفجار بزرگ نزدیک است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود همچنین افزود: حوادث العباسیه ثابت کرد که با ادامه حاکمیت شورای عالی نظامی مصر بر این کشور، سیاستمداران مصری تا چه اندازه در تعیین سرنوشت و روند امور در کشور خود ناتوان هستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول