اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/جدیدترین تحولات مصر/

انقلابیون مصر: وعده شورای نظامی قابل اعتماد نیست/اعلام دو روز عزای عمومی

خبرگزاری فارس: انقلابیون مصر تاکید کردند که اعتمادی به وعده شورای نظامی مبنی بر تحویل قدرت ندارند. ضمن اینکه دو تن از نامزدهای اسلام‌گرای ریاست‌جمهوری مصر، در پی کشتار دیروز در مقابل وزارت دفاع، دو روز عزای عمومی اعلام کردند.

انقلابیون مصر: وعده شورای نظامی قابل اعتماد نیست/اعلام دو روز عزای عمومی

به گزارش فارس، در پی نارضایتی و خشم ملت مصر از جنایت دیروز علیه تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع، سپهبد "سامی عنان" رئیس ستاد مشترک ارتش مصر اعلام کرد که شورای نظامی این کشور، 24 ماه می جاری، تحویل قدرت به مردم را بررسی می‌کند.

این تصمیم شورای نظامی مصر در پی تظاهرات چند روز گذشته مردم معترض مقابل وزارت دفاع صورت می‌گیرد که در جریان حملات دیروز علیه مردم معترض،20 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر دیگر زخمی شدند.

اعلام 2 روز عزای عمومی از سوی برخی نامزدهای اسلام‌گرای ریاست‌جمهوری

پایگاه خبری "نهرین نت" نوشت: سپهبد سامی عنان دیروز، نشستی را با حضور احزاب و نیروهای سیاسی مصر برگزار کرد که در این میان "محمد مرسی" و "عبدالمنعم ابوالفتوح"  دو نامزد اسلام‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به سرکوب صورت گرفته علیه معترضان مصری در مقابل وزارت دفاع در آن شرکت نکردند. این دو نامزد انتخاباتی دلیل تحریم این نشست را عدم اقدام سرویس‌های امنیتی مصر برای حمایت و دفاع از معترضان مصری اعلام کردند.

این دو نامزد همچنین اعلام کردند که تبلیغات ریاست‌جمهوری خود را به احترام قربانیان دیروز به مدت دو روز متوقف خواهند کرد و این دو روز را عزای عمومی اعلام می‌کنند.

"حمدین صباحی" یکی دیگر از نامزدهای ریاست‌جمهوری مصر، شورای نظامی را مسئول جنایت دیروز در مقابل وزارت دفاع اعلام کرد.

اخوان المسلمون: شورای نظامی به دنبال به تاخیر انتخابات مصر است

جماعت "الاخوان المسلمون" مصر نیز، شورای نظامی را مسئول حمله دیروز به تحصن‌کنندگان در مقابل وزارت دفاع دانست و اعلام کرد که هدف از این اقدام دامن زدن به خشونت در کشور و بهره‌برداری از آن برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر و به تاخیر انداختن آن است.

"ایمن نور" رئیس حزب "غد"نیز از شورای نظامی مصر خواست که از ملت مصر عذرخواهی کند زیرا این شورا از مردم در مقابل حمله اراذل و اوباش حمایت نکرده است.

انقلابیون: چرا شورای نظامی مصر به طور مستقیم برای تحویل قدرت اعلام آمادگی نکرد؟

انقلابیون مصر نیز از اقدام سپهبد سامی عنان در عدم مخاطب قرار دادن ملت مصر به طور مستقیم و از طریق رسانه‌ها ابراز شگفتی کردند و این امر را عمدی دانستن دو زیرا وعده کناره‌گیری شورای نظامی مصر از طریق "مصطفی بکری" نماینده پارلمانی اعلام شد. وی در هنگان خواندن بیانیه به طور خلاصه اعلام کرد که سامی عنان به تحویل قدرت متعهد شده است. گویی بکری صرفا یک منشی شورای نظامی مصر یا سامی عنان است و مسئول خواندن بیانیه‌ای مکتوب!

بکری پس از نشست دیروز سامی عنان با نمایندگان برخی احزاب مصری گفت که سپهبد عنان گفته است موضوع تحویل قدرت شورای نظامی مصر را 24 می جاری و پس از پیروزی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بررسی می‌کنیم.

انقلابیون: وعده‌های شورای نظامی مصر قابل اعتماد نیست

"عمر حامد" عضو کمیته اجرایی جوانان انقلابی مصر درباره وعده سامی عنان مبنی بر تحویل قدرت به غیرنظامیان گفت که او در این وعده صادق نیست. زیرا شخص او و شورای نظامی مصر پیش از این نیز وعده داده بودند که پس از 6 ماه، قدرت را تحویل می‌دهند اما همچنان در قدرت ماندند و برغم کشته شدن تعداد زیادی از مردم مصر، از تحویل قدرت به غیرنظامیان خودداری کردند. لذا ملت مصر هیچ اعتمادی به وعده‌های شورای نظامی مصر و شخص عنان ندارند.

وی افزود: شورای نظامی مصر برغم قربانی شدن تعداد زیادی از مردن مصر، همچنان بر ضرورت باقی ماندن در راس قدرت پافشاری می‌کند و می‌خواهد پایه‌های حاکمیت خود را بر روی پیکرهای قربانیان محکم کند.

دوستی دیرینه سپهبد سامی عنان و آمریکایی‌ها

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و فعالان انقلاب 25 ژانویه معتقدند که سپهبد عنان، موتور محرکه شورای نظامی است و یکی از شخصیت‌های بسیار نزدیک به مقامات آمریکایی است و روابط مستحکمی با واشنگتن دارد.

برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای غیر رسمی نیز اعلام می‌کنند که آمریکایی‌ها اغلب  با او و شخص "مشیر طنطاوی" رئیس شورای نظامی مصر در ارتباط و تماسند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول