اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/جدیدترین تحولات مصر/

شورای نظامی مصر تظاهرات‌کنندگان را تهدید کرد/انقلابیون:ما می‌آییم

خبرگزاری فارس: درحالی که مردم مصر خود را برای برگزاری تظاهرات میلیونی علیه شورای نظامی آماده می کنند؛ نظامیان درخصوص برگزاری این تظاهرات مقابل وزارت دفاع در شهر قاهره هشدار دادند.

شورای نظامی مصر تظاهرات‌کنندگان را تهدید کرد/انقلابیون:ما می‌آییم

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، نیروها و جریانهای سیاسی متعدد از مردم مصر خواسته اند که امروز جمعه جلوی ساختمان وزارت دفاع در میدان العباسیه تظاهراتی را تحت عنوان "جمعه پیشروی" برگزار کنند.

درحالی که گروه اخوان المسلمون و حزب سلفی النور خواهان محدود شدن تظاهرات به میدان التحریر قاهره شده اند؛ جنبش ششم آوریل خواهان پیشروی به سمت میدان العباسیه شده اند که ساختمان وزارت دفاع در آنجا واقع است.

برخی دیگر از فعالان تظاهرات امروز را تظاهرات "جمعه پایانی" نام نهاده اند.

درحالی که تحصن کنندگان نزدیک وزارت دفاع تاکید می کنند که اعتراضات آنها مسالمت آمیز است، انتقادها از شورای نظامی حاکم به علت مقابله نکردن با حمله علیه تحصن کنندگان در چند روز اخیر شدت گرفته است.

هواداران "حازم ابو اسماعیل" نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر و فعالان دیگر تحصنی را در ساعات اولیه صبح روز شنبه گذشته در نزدیک وزارت دفاع آغاز کردند. این تحصن درپی برگزاری تظاهرات جمعه شب گذشته در میدان التحریر برگزار شد.

ابواسماعیل تلاش برای مسئول دانستن خودش در حوادث میدان العباسیه را رد کرد و از هوادارانش خواست تا به تحصن خود پایان دهند.

درهمین حال، شورای نظامی حاکم بر مصر به مردم درباره هرگونه نزدیک شدن به ساختمان وزارت دفاع این کشور در جریان تظاهرات امروز هشدار داد.

سرلشکر محمد العصار عضو شورای عالی نیروهای مسلح مصر در کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیشروی به سمت وزارت دفاع غیرقابل قبول و مردود است .

درهمین حال، سرلشکر مختار الملا عضو شورای نظامی در بیانیه ای که بعد از پایان این کنفرانس مطبوعاتی قرائت کرد، گفت: نیروهای مسلح ملزم به حفاظت از مقر وزارت دفاع و تاسیسات نظامی هستند .

در حالی که مردم نیروهای دولتی و نظامیان را عامل کشتار مردم  طی درگیری اخیر می دانند، العصار درگیری های اخیر روز چهارشنبه را بین تحصن کنندگان و برخی ساکنان منطقه دانست که گفته اند از بسته شدن خیابان و حمله به خانه ها ودارایی های خود از سوی تحصن کنندگان زیان دیده اند.

وی همچنین میدان التحریر را برای برگزاری این تحصن هامناسب خواند.

در پی حمله روز چهارشنبه (13 اردیبهشت) اراذل و اوباش به تحصن کنندگان در برابر ساختمان وزارت دفاع مصر که خواستار پایان دادن به حکومت نظامیان و تحویل قدرت به دولتی غیر نظامی بودند، 20 تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

شورای عالی نیروهای مسلح در کنفرانس مطبوعاتی یاد شده متعد شد که قدرت را در اواخر ماه ژوئن آینده یا قبل از آن واگذار کنند.

این شورا بار دیگر بر تعهد خود به تضمین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صد درصد سالم تاکید کرد.

سرلشکر العصار گفت: ما متعهد به برگزاری انتخاباتی صد درصد سالم هستیم و مصلحت ما در روی کار آمدن یک شخص خاص نیست و از هیچ نامزدی حمایت نمی کنیم و همه نامزدها مصری و مورد احترام هستند.

این سخنا عصار پس از آن صورت می‌گیرد که مردم و جریان های سیاسی نسبت به سلامت انتخابات و حمایت شورای نظامی از یک نامزد خاص ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول