اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان:

کمبود منابع مالی از چالش‌های اساسی صنعت برق است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: از چالش‌های اساسی صنعت برق کمبود منابع مالی است.

کمبود منابع مالی از چالش‌های اساسی صنعت برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حاجی‌‌رضا تیموری عصر امروز سه‌شنبه در جلسه گرامیداشت صنعت برق استان همدان ضمن تبریک روز صنعت برق به تمام تلاش‌گران صنعت برق و روز کارگر اظهار کرد: به فرمایش امام خمینی (ره) نامگذاری یک روز به نام کارگر تشریفاتی و تعظیم فعالان این عرصه است بلکه هر روز، روز کارگر است و باید قدردان کارگران باشیم که مجاهدان فی سبیل‌الله هستند.

وی افزود: کار مایه سعادت و برکت است و نامگذاری روز کارگر یادآور ایثار و از خودگذشتگی گردانندگان اصلی چرخه صنعت به ویژه صنعت برق است و همت والای کارگران به ویژه فعالان برق ستودنی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: ما باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم که هوشیارانه و مدبرانه با دیدگاه عالی خود مملکت را رهبری می‌کنند و با نامگذاری سال‌ها عملکرد و پیشرفت هر سال نسبت به سال گذشته بهتر می‌شود.

وی عنوان کرد: با بینش و درایتی که مقام معظم رهبری دارند و هوشیارانه جامعه را هدایت می‌کند امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند که در اصل برای مقابله با تحریم‌ها، فشارها و تنگناهایی است که بر ما وجود دارد.

تیموری بیان کرد: اگر بخواهیم از بن‌بست‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و وابستگی‌ها رهایی پیدا کنیم باید با ایمان و اتکا به خود استقلال خود را حفظ کنیم.

وی افزود: در صنعت برق در سالی که به نام تولید ملی است باید از سرمایه ایرانی حفاظت شود و از تولیدات داخلی مملکت و استان خود استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه توزیع صد درصد، در انتقال 99 درصد و در تجهیزات نیروگاهی نیز 90 درصد تجهیزات ما در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قریب 30 درصد نیروگاه‌های ما توسط سرمایه‌داران بخش خصوصی اداره می‌شود، یادآور شد: باید بخش خصوصی را توسعه و مشارکت داد و از آنها حمایت کرد.

تیموری گفت: در سال گذشته اقدامات موثری صورت گرفت از جمله کاهش تلفات و جلوگیری از هدررفت انرژی که به 16.8 درصد رسیده که این رقم نیز باید با همت عالی به 12 درصد برسد.

وی با بیان اینکه هرچه تلفات کمتر باشد قیمت و بهای انرژی نیز کاهش می‌یابد، بیان کرد: حرکت خوب دیگری که در سال گذشته صورت گرفت جمع‌آوری مازاد شبکه‌ها بود که بلااستفاده نبودند ولی مازاد بودند و اموالی که به عنوان مازاد است به فروش رسید که طی آن در سال گذشته 9 میلیارد و 386 میلیون ریال فروش داشتیم و هزینه آن در اصلاح و بهبود شبکه‌ها به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: در بازار برق باید هوشیارانه عمل کنیم زیرا اگر درست برآورد نشود جریمه می‌شویم و این در حالی است که در سال 89 حدود 338 میلیون تومان و در سال 90 نیز 15 میلیارد و 824 میلیون ریال تشویق شدیم که نتیجه کار گروهی است.

وی افزود: در اجرای قانون هدفمندی نیز در بحث غیر مولد یعنی خانگی و تجاری کاهش مصرف را داشتیم و در مولد که شامل کشاورزی و صنعت است افزایش مصرف را داشتیم که در مجموع بیش از 10 تا 11 درصد از مصرف انرژی کاسته شد.

تیموری یادآور شد: پیک بار استان نیز 10 درصد کاهش پیدا کرد که این مهم با همت و مشارکت مردم و اقدامات همکاران در شرکت برق صورت پذیرفت و شرایط برای سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذاران مهیا شد.

وی با بیان اینکه هرچه مصرف کمتر شود به نفع مردم، دولت و جامعه است، عنوان کرد: در این راستا مردم بهای انرژی کمتری پرداخت می‌کنند و قطعی برق کمتری دارند و انرژی مطمئن‌تری به دستشان می‌رسد، در نتیجه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: مصرف کمتر برای شرکت برق نیز از لحاظ اینکه نیروی کمتری وارد مدار می‌شود و سرمایه‌گذاری کمتری می‌کند و می‌تواند بهایی را که قرار است برای احداث نیروگاه داشته باشد برای بازسازی تأسیسات و شبکه‌ها مصرف کند، مفید است.

وی ادامه داد: در دستور کار شرکت توزیع برق استان است که در تمام واحدهای اجرایی از کابل خودنگهدار استفاده شود زیرا هم تلفات انرژی و سرقت را کاهش می‌دهد و هم خطرات ایمنی برای احداث بنا نیز کمتر می‌شود.

تیموری عنوان کرد: از جمله مصوبات دولت احداث پست، تقویت خطوط و برطرف کردن ضعف در ولتاژ است که در این زمینه پست ملایر با 310 میلیارد ریال احداث و مشکل ضعف ولتاژ جنوب استان برطرف شد.

وی ادامه داد: در این راستا پست دمق و صالح آباد نیز با 2 تا 3 میلیارد تومان احداث شدند و خطوط انتقال احداث و خطوط توزیع نیز اصلاح شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: مصوب شد 12 میلیارد تومان اصلاح بهینه در شبکه‌ها داشته باشیم که تقریباً 50 درصد آن انجام شده و 50 درصد بقیه نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

وی افزود: از دیگر مصوبات این بود که 101 میلیارد تومان برای پست‌ها و تأسیسات استان از منابع استان و شهرک‌ها و دولت سرمایه‌گذاری شود که باید با کمک استاندار و دولت این اعتبار در اختیار شرکت برق قرار گیرد تا پست‌ها و زیرساخت‌ها نیز احداث و به نوعی شرایط و بستر برای هرگونه سرمایه‌گذاری در استان کاملاً مهیا شود.

تیموری بیان کرد: در زمینه راهکارهای نیروگاهی نیز که جزو مصوبات است بحث RO بود که با یک میلیارد و 800 میلیون تومان صد درصد کار انجام شد و با این کار 1.5 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود و 10.5 تا 11 میلیون مترمکعب آب مصرف دارد.

وی گفت: از جمله اقدامات دیگر انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب به نیروگاه است که در این صورت دیگر نیازی به آب زیرزمینی نیست و نیروگاه با قدرت کار می‌کند و با راندمان بالا می‌تواند حتی یک‌هزار مگاوات را نیز تولید کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: از جمله کارهای دیگر شرکت برق می‌توان به تبدیل برج تر به خشک اشاره کرد که چهار واحد دارد و یک واحد در دست اقدام است و 30 میلیارد تومان اعتبار دارد که امید است 50 درصد پیشرفت داشته باشد و به مرحله تبدیل برسد.

وی به توانمندسازی در شهر همدان اشاره کرد و افزود: در حاشیه شهر همدان در چهار تا پنج نقطه از شهر خضر، دیزج، مزدقینه و چرمسازی توانمندسازی در دستور کار است که تقریبا 2 میلیارد تومان انجام شده و شبکه‌ها به نوعی اصلاح شده‌اند و حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان نیز در دست اجراست که تا پایان سال انجام می‌شود و شبکه‌هایی که ایراد دارند بازسازی می‌شوند.

تیموری ادامه داد: از افتخارات شبکه برق داشتن 580 هزار مشترک برق است و اینکه تمام روستاهای استان همدان برق‌دار هستند حتی روستاهایی که چند خانوار بیشتر ندارند بنابراین صد درصد جمعیت شهر و روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی بیان کرد: در سرمایه‌گذاری در زمینه CHP (مولدهای مقیاس کوچک) که مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت است 3 هزار مگاوات در دولت دهم و 5 هزار مگاوات در برنامه پنجم باید انجام شود که خوشبختانه 37 سرمایه‌گذار وارد استان شده‌اند و 12 سرمایه‌گذار مشغول به کار هستند و 700 تا 800 مگاوات پیشرفت فیزیکی 40 تا 50 درصدی کار را دارند که امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: از چالش‌های اساسی پیشروی صنعت برق کمبود منابع مالی است که در وصول نیز باید بیشتر تلاش کنیم و وصول را نیز به صد درصد برسانیم این در حالی است که اکنون 85 درصد وصولی داریم.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو در فاز نخست برنامه‌ها، چشم اندازها، ارزش‌ها و مأموریت‌های خود را اعلام کرد که در حال انجام است و در فاز دوم در بحث ده‌گانه ساختاری، فرایندی، انسانی، مالی، مشترکین، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به عنوان راهبردهای وزارت نیرو با همت بیشتر سرآمد تمام شرکت‌های توزیع خواهیم شد.

تیموری افزود: در ارزیابی که توسط معاون منابع انسانی رئیس جمهور انجام شد بین تمام شرکت‌های توزیع کشور شرکت برق استان همدان در کشور رتبه دوم را به دست آورد و در طرح تکریم ارباب رجوع در وزارت نیرو نیز شرکت برق استان همدان رتبه برتر را کسب کرد.

در پایان این مراسم از ایمن‌کاران نمونه نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول