اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور:

سند عناصر ملی و اساطیر بومی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور از تدوین سند عناصر، شخصیت‌ها و اساطیر بومی و ملی در راستای ساخت بازی‌های رایانه‌ای خبر داد.

سند عناصر ملی و اساطیر بومی تدوین می‌شود

محمد مهدی بهفرراد در حاشیه برگزاری روز پایانی نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این اقدام با هدف ساخت بازی‌های ملی و بومی توسط بازی‌سازان جوان و معرفی و شناسایی این عناصر ارزشمند در سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

به گفته وی، تدوین این سند از طریق پژوهش و استخراج اسطوره‌ها، اتفاق‌ها و رویدادهای تاریخی، عناصر ملی و بازی‌های بومی و محلی انجام می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، کم‌اطلاعی و عدم آشنایی کافی و کامل بازی‌سازان جوان از تاریخ کهن، معاصر، عناصر ملی و بازی‌های بومی و محلی را یکی از مشکلات در این عرصه دانست و گفت: این اقدام بزرگ پژوهشی و ملی علاوه بر شناخت کافی بازی‌سازان جوان از اساطیر و شخصیت‌های ارزشمند، دانش بازی آنها را نیز در این عرصه افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: معرفی شخصیت‌های منحصر به ‌فرد تاریخی-سیاسی از جمله مبارزان تاریخ کهن و معاصر و شخصیت‌های قرآنی و ادبی مانند قهرمان‌های شاهنامه و همچنین آشنایی با صنایع دستی و هنرهای سنتی ویژه ایران نظیر فرش و سفال تعدادی از موضوعات این بازی‌سازی است.

بهفرراد در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: ایجاد فضایی برای شکوفایی استعدادهای خلاق در قشر جوان، معرفی و تعامل تیم‌های برتر به یکدیگر و مسئولان حوزه آموزش و صنعت به منظور حمایت‌های بعدی بنیاد و دانشگاه از مهمترین اهداف برگزاری این رقابت‌ها است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور سطح کیفی اجرای این دوره از مسابقات را با توجه به اینکه برای نخستین بار برگزار می‌شود مثبت ارزیابی کرد و در خصوص کیفیت تیم‌های شرکت‌کننده گفت:  برگزاری یک مرحله انتخاب بر اساس سوابق کاری شرکت‌کنندگان با کیفیت بهتر برای دوره‌های آینده ضروری به نظر می‌رسد.

بهفرراد در پایان بازخورد خوب این مسابقات را خاطرنشان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود دوره‌های بعدی این مسابقات نیز  به صورت مستمر هر ساله توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شود.

نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با عنوان( KASHANGDC2012)با رقابت 32 تیم از دانشگاه‌های آزاد، دولتی، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی و علمی-کاربردی سراسر کشور از 12 تا 14 اردیبهشت در تالار سپیده کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول