اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

201 میلیون متر‌مکعب ‌آب پشت سد‌های اردبیل ذخیره شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: امسال بالغ بر 201 میلیون متر‌مکعب ذخیره‌سازی آب در پشت سد‌ها را شاهدیم.

201 میلیون متر‌مکعب ‌آب پشت سد‌های اردبیل ذخیره شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان ‌ظهر امروز در آیین شکرگزاری سرریز سد مخزنی سبلان اظهار داشت:‌ افزایش 61 درصدی بارندگی در سال جاری و افزایش 25 درصدی حجم ذخیره برفی استان سبب شده است تا با افزایش 135 درصدی ذخیره آب در پشت سد‌ها مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 85 میلیون متر‌مکعب آب در سد‌ها موجود بود که امسال این رقم با افزایش 135 درصدی به 201 میلیون متر‌مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: در حال حاضر 78 سد در کل استان در دست مطالعه، اجرا و بهره‌برداری قرار دارد که از این تعداد 48 سد به بهره‌برداری کامل رسیده است.

این مسئول بیان داشت: 6 سد بزرگ و 42 سد کوچک در استان بهره‌برداری می‌شود و علاوه بر آن 7 سد در دست اجرا و 23 سد دیگر نیز در دست مطالعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: جمع کل سدهای در دست بهره‌برداری استان 303 میلیون متر‌مکعب و کل حجم ذخیره آب در سال جاری 252 میلیون متر‌مکعب است که 83 درصد کل حجم مخازن استان را تشکیل می‌دهد.

نجفیان اراضی هدف کل سد‌های استان اردبیل را 40 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با تحقق اهداف پیش‌بینی شده امیدواریم بتوانیم اراضی پایاب سدهای استان را به سیرابی کامل برسانیم.

این مسئول با یادآوری اینکه سد سبلان، یامچی و قوری‌چای بیشترین تراز ذخیره آبی را داشته‌اند، تصریح کرد: امسال برای اولین بار سد سبلان سر‌ریز کرد و سد قره‌قیه نیز با حداکثر ذخیره‌سازی انجام شده برای بهره‌برداری در خدمت مردم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در سد یامچی همزمان با ذخیره‌سازی 25 میلیون متر‌مکعب برای تامین نیاز آب شرب شهر اردبیل این سد نیز در مرحله سرریز قرار دارد و 12 میلیون متر‌مکعب بیشتر از حجم خود ذخیره کرده است.

نجفیان کل حجم ذخایر سال جاری سدهای استان را 252 میلیون متر‌مکعب اعلام کرد و یادآور شد:‌ این رقم 61 درصد افزایش حجم ذخایر پشت سد‌ها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع سد سبلان 105.3 میلیون متر‌مکعب بود، خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته با افزایش 108 درصدی در ذخیره‌سازی این سد مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در پایان سخنان خود همچنین اظهار داشت: حجم سد یامچی نیز از 53 میلیون متر‌مکعب با احتساب 40 درصد افزایش به 75 میلیون متر‌مکعب رسیده است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول