اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنفدراسیون پزشکی ورزشی آسیا:

ایران از نظر تئوری پزشکی ورزشی در جهان فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس کنفدراسیون پزشکی ورزشی آسیا گفت: در حال حاضر پزشکی ورزش ایران از نظر تئوری در بین کشورهای فعال جهان قرار دارد.

ایران از نظر تئوری پزشکی ورزشی در جهان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رازی ظهر امروز در افتتاحیه هشتمین کنگره پزشکی ورزشی ایران اظهار داشت: در زمان حاضر ایران در زمینه کاربردی پزشکی ورزشی نمی‏تواند با کشورهایی مانند استرالیا، آمریکا و ژاپن وارد رقابت باشد.

وی با اشاره به اینکه سطح کاربردی پزشکی ورزشی ایران هم‏اکنون پایین است، ادامه داد: هنوز به صورت علمی به عمق ورزش وارد نشده‏ایم که دلیل آن زمینه‏های فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس کنفدراسیون پزشکی ورزشی آسیا تصریح کرد: ارائه بیش از یک‌ هزار مقاله به این کنگره نشان از تلاش متخصصان و کارشناسان ما برای وارد شدن به مسائل علمی است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون چند کنگره بین‏المللی دیگر در زمینه پزشکی ورزشی در سطح کشور برگزار شده است، افزود: با توجه به تعدد برگزاری این دسته از کنگره‏ها باز هم شاهد استقبال بالای کارشناسان و متخصصان ورزشی و پزشکی از این کنگره بودیم.

رازی اضافه کرد: این نوید را باید به شرکت‏کنندگان بدهیم که مقالات برتر در کنگره 2013 آسیا شرکت داده می‏شوند تا چهره علمی و انقلابی ایران در بحث پزشکی ورزشی نمایش داده شود.

*جزایر پراکنده پزشکی و ورزشی حالت سازمانی بگیرد

رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کشور گفت: جزایر پراکنده متخصصان پزشکی و ورزشی باید به صورت یک سازمان درآمده و عمل کنند تا تولید علمی رنگ و بوی کاربردی به خود بگیرد.

هم‌چنین مهدی طالب‏پور در افتتاح هشتمین کنگره بین‏المللی پزشکی ورزشی اظهار داشت: برخی به این مسئله که "تولید علمی در کشور صورت گرفته است اما کاربردی نیست"، ایراد وارد می‏کنند که باید بدانند برگزاری این کنگره پیوندی بین دانش متخصصان پزشکی و متخصصان ورزشی است.

وی از تبدیل پژوهشکده تربیت‏بدنی و علوم ورزش کشور به پژوهشگاه خبر داد و بیان کرد: بعد از این اتفاق مبارک که چندی پیش صورت گرفته است این نوید را به مردم می‏دهیم که از مهرماه امسال نخستین دانشجویان دانشگاه اختصاصی تربیت‏بدنی را آموزش می‏دهیم.

رئیس پژوهشگاه تربیت‏بدنی و علوم ورزشی کشور تصریح کرد: تأسیس پژوهشکده طب ورزشی در این پژوهشگاه از اتفاقات مثمرثمر در ورزش کشور است.

وی افزود: جای خوشحالی دارد که ساز و کارهای فعالیت تخصصی در علم ورزش آماده است فقط باید کمر همت بسته تا بتوانیم این ساز و کارها را محتوایی کنیم و ارائه دهیم.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول