اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

فدراسیون پزشکی ورزشی بهترین دوران تاریخی خود را می‏گذراند

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در حال حاضر فدراسیون پزشکی ورزشی بهترین دوران تاریخی خود را می‏گذراند.

فدراسیون پزشکی ورزشی بهترین دوران تاریخی خود را می‏گذراند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لطف‌علی پورکاظمی امروز در آیین افتتاح هشتمین کنگره بین‏المللی پزشکی ورزشی اظهار داشت: به دلیل اینکه هم‏اکنون کرسی‏های اساسی پزشکی ورزشی آسیا در دست متخصصان ایران است، جایگاه ویژه به فدراسیون پزشکی ورزشی بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه علمی ورزشی و پیش‌گیری از آسیب‏های ورزشی دوپینگ، مکمل‏های تغذیه و روان‌شناسی ورزشی جایگاه مطلوبی داریم، بیان داشت: هر کشوری که از نظر سطح علمی ورزشی جایگاه بالایی داشته باشد به طور قطع شاهد موفقیت‏های ورزشی در سه سطح کشوری، آسیایی و جهانی می‏شود.

پورکاظمی به برگزاری دو کنگره بین‏المللی و داخلی پزشکی ورزشی در طول سال خبر داد و تصریح کرد: هر ساله 600 کلاس، کارگاه و دوره آموزشی در 660 شهر و شهرستان کشور برای به روز کردن آخرین اطلاعات ورزشی ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش برگزار می‏شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره‏های آموزشی سبب شده که شاهد موفقیت‏های چشم‌گیری در عرصه ورزش باشیم، بیان داشت: در سال‏های اخیر در ورزش‏های مختلف، مدال‏‏های برون‌مرزی زیادی را کسب کردیم که این نشان از جایگاه مطلوب علم ورزش در کشور است.

پورکاظمی ادامه داد: امروزه موفقیت‏های ورزشی به صدم‏های ثانیه و لحظه‏های بسیار حساس وابسته است.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نیز با اشاره به اینکه ورزش ضد بیماری است و آلزایمر افراد ورزشکار نسبت به سایرین از درصد کم‌تری برخوردار است، بیان داشت: افرادی که در برخی از رشته‏های رزمی هستند با وجود اینکه لباس‏های محافظ به تن دارند اما به دلیل ضربات سنگین به سر، در معرض آلزایمر قرار گرفته‏اند.

پورکاظمی با اشاره به اینکه در ایران حدود 15 میلیون نفر در ورزش همگانی فعالیت دارند، ادامه داد: ورزش همگانی سبب پیش‌گیری از ابتلای فرد به انواع بیماری‏ها می‏شود.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم در جامعه شادابی را ایجاد کنیم، باید گرایش افراد آن جامعه را به انجام ورزش‏ همگانی زیاد کنیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول