اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد

اجرای پروژه باند دوم شیراز ـ جهرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: عملیات اجرایی پروژه باند دوم محور شیراز ـ جهرم، با 160 کیلومتر طول، در چهار قطعه در دست اجرا است.

اجرای پروژه باند دوم شیراز ـ جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان راه، مسکن و شهرسازی، هوشنگ عشایری به همراه محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین فرماندار این شهرستان از پروژه‌های حوزه‌های راه و مسکن جهرم بازدید کرد.

وی علاوه بر بازدید و بررسی وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در این شهرستان از باند دوم محور شیراز ـ جهرم  و پروژه‌های راه روستایی این شهرستان نیز بازدید کرد.

عشایری در این مورد اظهار داشت: قطعه سوم باند دوم محور شیراز - جهرم به طول 45 کیلومتر که 34 کیلومتر آن آماده بهره‌برداری است و 11 کیلومتر باقی‌مانده آن نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه باند دوم محور شیراز - جهرم از اهمیت بسیاری برخوردار است اضافه کرد: مسیر شیراز - جهرم - بندرعباس یکی از محورهای مهم ترانزیت کالا و مسافر است، از این رو، ارتقای کیفی و کمی این مسیر یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پروژه باند دوم محور شیراز - جهرم دارای 160 کیلومتر طول بوده که عملیات اجرایی آن در چهار  قطعه در دست اجرا است.

عشایری ادامه داد: نخستین قطعه این پروژه از حدفاصل سه راهی کوار – اکبر آباد به طول 14 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی70  درصد، قطعه دوم حدفاصل کمربندی اکبرآباد کوار به طول 9 کیلومتر و در دو باند رفت و برگشت که به بهره‌برداری رسیده، قطعه سوم به طول 45 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد و قطعه چهارم این پروژه به طول شش کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در دست اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پل بزرگ رودخانه شور و تقاطع غیرهمسطح قطب‌آباد نیز در این قطعه دست اجرا است، تصریح کرد: به دلیل اهمیت این پروژه تمام کارگاه‌های راهسازی در این مسیر باید فعال شوند و ما نیز در حوزه منابع مالی کمک‌هایی را صورت داده  و مطالبات پیمانکاران را تا حد ممکن پرداخت می‌کنیم.

عشایری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به دلیل موقعیت استراتژیک فارس و هم‌چنین قرار گرفتن ظرفیت‌‌‌های فراوان در این استان، اتمام محورهای ارتباطی در دست ساخت می‌تواند در سرعت‌بخشی به توسعه نقش ویژه و منحصر به فردی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس هم‌چنین گفت: بر همین اساس تمام توان‌مان را به کار می‌بندیم تا با نیروهای اجرایی و متخصصی که در این استان وجود دارند و هم‌چنین همراهی و همدلی مسئولان و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکار رونق خوبی را به محورهای مواصلاتی این استان بدهیم.

عشایری گفت: توسعه راه‌های فارس علاوه بر این استان پهناور در توسعه استان‌های هم‌جوار نیز تاثیر  بسزایی دارد چرا که وجود راه مناسب برای ارتباط آسان با دیگر نقاط کشور باعث ورود سرمایه‌گذاران و گردشگران به هر منطقه می‌شود که نتیجه آن رونق اقتصادی است.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول