اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نور خبر داد

آغاز طرح سالم‌سازی دریا از نیمه دوم خرداد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نور از آغاز طرح سالم‌سازی دریا از نیمه دوم خرداد در شهرستان نور خبر داد.

آغاز طرح سالم‌سازی دریا از نیمه دوم خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی صبح امروز در نخستین جلسه طرح سالم‌سازی دریا بیان داشت: تعطیلات و گرما در خرداد ماه مسافران را به خطه شمال به ویژه غرب مازندران و شهرستان نور می‌کشاند که عموما به قصد استفاده از دریا وارد استان می‌شوند.

فرماندار نور تصریح کرد: برای این منظور و رعایت شئونات اسلامی و همچنین فراهم آوردن زمینه مناسب برای ایجاد طرح‌های سالم‌سازی در زمان مناسب، شهرداران و متولیان اجرای طرح باید با دقت لازم محل‌های مناسب شنا را مشخص و وسعت منطقه شنا و عمق محل شنا را با هماهنگی ناجیان غریق بررسی و تا اوایل اردیبهشت به ستاد مستقر در فرمانداری اعلام دارند.

وی افزایش طرح‌ها در مکان‌های مناسب را ضروری دانست و افزود: مجریان توانمند برای اجرای هرچه بهتر و کیفی‌تر طرح‌های سالم‌سازی نیز شناسایی و معرفی شوند تا از آنان استفاده شود و از بکارگیری مجریان کم‌توان خودداری شود.

مشایخی با اشاره به نواقص موجود در طرح‌های سالم‌سازی در سنوات گذشته بر استقرار و ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب و در شان مردم، ایستگاه اخذ امانات، فراهم کردن دوش‌های مناسب آب شیرین، محل مناسب برای استقرار ناجیان غریق و اشراف آنان به شناگران، استقرار اورژانس با آمادگی کامل و ممانعت از اختلاط شناگران و حضور در مناطق ممنوعه شنا تاکید کرد.

فرماندار شهرستان نور همچنین با تاکید بر انجام امور فرهنگی در سواحل خواستار ایجاد نمازخانه‌های مناسب در محل طرح‌ها و برپایی نماز جماعت در این مکان‌ها و همچنین برپایی جشنواره‌های متنوع و متعدد در سواحل و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و... شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مغروقان سال گذشته در خارج از محل‌های طرح دریا و در ساعت‌های تعطیلی غرق شده بودند، اذعان داشت: با مسدود کردن راه‌های دسترسی در مناطق ممنوعه و کنترل بیشتر باید مانع از غرق در این مناطق شد و در زمان طرح نیز با استفاده از قایق‌های گشتی و جت اسکی در حفظ امنیت شناگران و استفاده‌کنندگان از دریا تلاش مضاعف داشت.

مشایخی در پایان بر افزایش کیفیت اجرای طرح‌های سالم‌سازی تاکید کرد و متذکر شد: محل‌های اجرای طرح به گونه‌ای طراحی شود که ساختمان‌های بلندمرتبه در اطراف هم به آنها به ویژه در بخش زنانه اشرافیت نداشته باشد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول