اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

اجرای 300 طرح نوسازی صنایع در کشور

خبرگزاری فارس: مجری طرح‌های نوسازی و تجدید ساختار صنایع سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال جاری بیش از 300 طرح نوسازی صنایع در سراسر کشور انجام می‌شود.

اجرای 300 طرح نوسازی صنایع در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، بهروز اسودی در همایش مدیران و معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در شیراز برنامه امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بخش نوسازی و تجدید ساختار صنایع را حمایت ویژه از واحدهای صنعتی تولیدی در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ارتقای بهره‌وری در صنایع کوچک اعلام کرد و اظهار داشت: امسال بیش از 300 طرح نوسازی در سراسر کشور در راستای این ماموریت‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک‌هزار و 330 طرح با اعتباری افزون بر 175 میلیارد ریال در زمینه نوسازی و تجدید ساختار صنایع با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارتقای بهره‌وری انجام شده است گفت: این تعداد طرح، بیشتر از برنامه‌های پیش‌بینی شده اجرایی شده است.

اسودی افزود: یارانه اجرای طرح‌های نوسازی و تجدید ساختار صنایع به تناسب وجود طرح‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بین 50 تا 60 درصد و در مناطق توسعه یافته نیز بین 25 تا 30 درصد اختصاص می‌یابد.

مجری طرح نوسازی و تجدید ساختار صنایع اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و مرکزی در اجرای طرح‌های نوسازی و تجدید ساختار عملکرد مناسبی را بین استان‌های کشور داشته‌اند.

اسودی انجام مطالعات عارضه‌یابی در واحدهای صنعتی با هدف شناخت خلاقانه موانع و مشکلات و نیز افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری تولیدات مطابق با استاندارد و حمایت ویژه از واحدها در اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها را از برنامه‌های امسال اعلام کرد.

وی هدف از اجرای طرح‌های نوسازی صنایع را افزایش رقابت‌پذیری بنگاه‌ها، ارتقای فضای کسب و کار، شناسایی و رفع بحران‌ها و عارضه‌های صنایع، ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات صنایع و افزایش بهره‌وری در راستای افزایش سهم بنگاه‌ها در تولید ناخالص ملی اعلام کرد.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول