اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

نقش بانک‎ها برای توسعه گلستان تعیین‎کننده‎ است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: اگر بانک‌ها بخواهند گلستان توسعه پیدا می‎کند و در این راستا بانک‎ها نقش تعیین‌کننده‎ای دارند.

نقش بانک‎ها برای توسعه گلستان تعیین‎کننده‎ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی بعد از ظهر امروز در مدیران بانک‎های استان اظهار داشت: بیش از 700 میلیارد اعتبار بودجه‎ای در بانک‎ها است اما آماری در این خصوص نداریم که چه میزان تسهیلات در سال گذشته پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تامین منابع برای بانک‎ها از اولویت برخوردار است اذعان کرد: باید آمار بانک‎ها در ارائه تسهیلات به‎روز و شفاف باشد و معتقدم اگر دل بسوزد حتما راه پیدا خواهد شد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از همه دستگاه‎ها به ویژه بانک‎ها خواست که امسال را سالی قرار دهند که اشتغال ایجاد شود و تصریح کرد: اگر در بخش کشاورزی طرح‎هایی که آماده شده مورد حمایت بانک‎ها قرار بگیرد 50 درصد نرخ بیکاری در استان گلستان کاهش پیدا خواهد کرد.

غلامی خاطر نشان کرد: ما اگر در استان 50 هزار شغل ایجاد کنیم تقریبا 40 تا 50 درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا می‎کند.

وی بیان داشت: غیر از منابع مالی نیز می‎توان اشتغال ایجاد کرد اما عدد آن کمتر از پشتوانه منابع بانکی خواهد بود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال بر مبنای آئین‎نامه‎ای که دارد جهت‎های کلی را مشخص کرده است ابراز داشت: تعیین فعالیت‎های اولویت‎دار  با استفاده از تسهیلات بانکی و رعایت تصمیمات شورای اشتغال یکی از این موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

غلامی اضافه کرد: بسترهای مناسب برای سرمایه‎گذاری بخش غیردولتی در بخش‎های مختلف اقتصادی با اولویت اشتغال، وضعیت بازار کار و ارائه راه حل به منظور کاهش میزان بیکاری در سطح استان و هماهنگی در سیاست‎ها و خط مشی‎های آموزش همچنین شناسایی و امکانات آموزش فنی‌وحرفه‎ای مبنای حرکت برای رسیدن به اهداف را مشخص می‎کند.

وی در پایان با بیان اینکه در بخش کشاورزی 193 میلیارد تومان اعتبار وجود دارد اذعان کرد: انتظار ما در این بخش ایجاد حداقل 10 هزار شغل است که همه دستگاه‎ها باید در راستای سیاستگذاری نسبت به ایجاد اشتغال در استان اقدام کنند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول